חיים רמון בקובלנה פלילית נגד רון קופמן: "רקח קונספירציה"

הבעלים החדשים של הפועל ת"א הגיש קובלנה פלילית נגד שדרן הספורט, שרמז כי איש העסקים מרטין שלאף עומד מאחורי הרכישה כדי לייצר לו לובי בכנסת

העימות בין חיים רמון ורון קופמן עולה מדרגה. היום (ד') הגיש רמון, שרכש לאחרונה את קבוצת הכדורגל הפועל תל-אביב, קובלנה פלילית כנגד פרשן הספורט, שתקף בחריפות בתוכניתו ברדיו 103FM את רמון, על כך שהוא מסרב לחשוף מי עומד מאחורי הרכישה.

בין היתר אמר קופמן ב-8 ביולי, בתוכנית הספורט אותה הוא מגיש יחד עם מאיר איינשטיין וצביקה שרף, כי "מה שמעניין אותם (את התורמים) זה חיים רמון, כסוס פוליטי, אדם שהצהיר יממה לפני הרכישה עם הפועל תל-אביב כי הוא רץ לפוליטיקה. אחד כמו שלאף, יש לו אינטרס ברור שחיים רמון ייצג אותו ויעשה לו לובי בכנסת, ולו רק כדי להתיר לו להיכנס לישראל". עוד האשים קופמן את רמון בשחיתות ובהלבנת הון.

בקובלנה מואשם רון קופמן, בין היתר, בכך שיצא במסע השמצות נגד רמון, בטענה כי מאחורי רכישת הקבוצה עומד בעל הממון האוסטרי מרטין שלאף. "הדבר נועד לפגוע - ואכן פגע - פגיעה חמורה בקובל ובמועדון הכדורגל הפועל תל-אביב.

"כחלק מניסיונותיו לייחס לקובל מניעים זרים", נכתב, "רקח הנאשם במוחו תיאוריית קונספירציה שקרית, שלפיה הקובל, חיים רמון, רוכש את קבוצת הפועל תל-אביב כשלוח של המיליארדר האוסטרי מרטין שלאף, והכול מתוך רצון לקדם את האינטרס הפוליטיים של שלאף, המעוניין לנצל את מעמדו הפוליטי של רמון על מנת לייצר לו לובי בכנסת".

בקובלנה נכתב כי לשלאף אין כל קשר לרכישת הקבוצה על-ידי רמון, וכי העובדות כביכול עליהן מסתמך קופמן הן שקריות.

עוד נכתב כי קופמן נוקט בטקטיקה "חמורה במיוחד, ויש בה כדי להזכיר דרכי תעמולה זדוניות מן ההיסטוריה. כך הטעה הנאשם בזדון את הציבור לחשוב כי מאחורי עסקת הרכישה בראשות חיים רמון עומד מרטין שלאף, המונע, כמו גם הקובל, ממניעים פוליטיים בלתי כשרים, שעניינם שוחד בעל גוון פוליטי".

הקובלנה הפלילית הוגשה בנוסף לתביעת לשון הרע אזרחית. זאת, שכן על-פי היועץ המשפטי של המועדון, עו"ד עמית פינס, "רף פליליות המעשה הוא כזה אשר מצדיק נקיטת הליך פלילי, ויתרה מזו בנסיבות העניין לא יועיל ההליך האזרחי בפיצוי הקובל על נזקו, שכן ניתן צו לכינוס נכסיו של הנאשם, ולכן כל הליך אזרחי כנגדו יהיה חסר תועלת", דברי כתב התביעה.

אחד מעדי התביעה הוא בן כספית, שכזכור השתלח בקופמן על רקע הפרשה, כשאמר לו ברדיו 103FM כי הוא "איש ביבים - עשית קריירה מהביבים האלה... אני (בניגוד אליך) לא הימרתי בחיים שלי. באף מדינה איש כמוך לא היה מקבל מיקרופון, אתה בהמה".