בדרך לכיסוי הגרעון: מס הכנסה למשתכרים מעל 8,870 שקל יעלה; המסים יכניסו 14 מיליארד שקל

העלאת המס היא החל ממדרגת המס השלישית לאזרחים ששכרם השנתי עולה על 106 אלף שקל ■ כמו כן הוחלט להעלות את מס מעסיקים עבור עובדים שמרוויחים יותר מ-60% מהשכר הממוצע ■ מס יסף יורחב למרוויחים 800 אלף שקל

הגזירות ממשיכות: מס הכנסה יעלה ב-1% למשתכרים החל משכר של 8,870 לחודש. בהתאם להערכות "גלובס" מאתמול, החבילה שתוגש ביום שני הקרוב איננה סגורה והיום, לפני שעה קלה, החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו להענות לבקשת אגף התקציבים ולכלול בחבילה גם מסים ישירים.

יצויין, כי ייתכן והחבילה תכלול צעדים נוספים לרבות ביטול פטורים. לגבי העלאת המס הישיר, מדובר על העלאה החל ממדרגת המס השלישית לאזרחים ששכרם השנתי עולה על 106 אלף שקל (8,870 שקל לחודש). המהלך צפוי להניב לקופת המדינה 1.4 מיליארד שקל לשנה.

כפי שנחשף ב"גלובס" בתחילת החודש, אגף התקציבים רצה להעלות את מס הכנסה בכל המדרגות שכן מהלך כזה היה מניב יותר מכפול (3 מיליארד שקל) ולא היה פוגע במשתכרי שכר מינימום עקב הטבות המס שמרוכזות שם. עם זאת בשלב זה החליט נתניהו לקבל את ההצעה המתונה יותר.

כמו כן הוחלט להעלות את מס מעסיקים (הפרשות מעסיקים) עבור עובדים שמרוויחים יותר מ-60% מהשכר הממוצע במשק, בהתאם להמלצות ועדת טרכטנברג. המהלך צפוי להניב כ-800 מיליון שקל. כמו כן הוחלט לפני דקות ספורות להרחיב את בסיס מס יסף. לפיכך, ישלמו מס אזרחים שמרוויחים מעבודה ומהון גם יחד 800 אלף שקל בשנה, ולא מיליון כפי שנקבע אתמול.

בנוסף, מתוכננים שינויים במיסוי הירוק (מס על רכבים). עוד נודע ל"גלובס" כי צפויים גם שינויים במס שבח, גם על דירה ראשונה אך בעיקר על דירה שנייה.

עוד הודיע משרד האוצר על הכנסה של 3 מיליארד שקל לפחות מרווחים שחברות גדולות עדיין לא שילמו עליהן מס, וכי תוארך בשנה הוראת השעה הקובעת פטור ממס רכישה לבעלי דירה יחידה, עד 31 בדצמבר 2013 ולבעלי דירת מגורים נוספת, תוארך הוראת השעה על מס רכישה בשיעורים גבוהים, עד 31 בדצמבר 2013.

נזכיר כי כעת כוללת החבילה צעדים הנאמדים בכ-14 מיליארד שקלים לצד ההכנסות: העלאת המע"מ ב-1%, הטלת מס יסף, העלאת מס אלכוהול וסיגריות, תוכניות להעמקת הגבייה, ביטול הנחות על רווחים כלואים וכעת העלאת מס הכנסה לשכירים, והשינויים במס מעסיקים, מס יסף, המסלול הירוק ומס שבח.

בכך פותר אגף התקציבים את הבור הפרמננטי שהיה קיים בגרעון (ההפרש המבני בין הוצאות להכנסות).

כל זאת תולדה של שיתוף פעולה בין משרד האוצר, ראש המועצה הלאומית לכלכלה והיועץ הכלכלי לראש הממשלה יוג'ין קנדל ומנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר.

יחימוביץ': "אפשר לחטוף סחרחורת מרצף ההחלטות הסותרות של נתניהו"

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', הגיבה היום להעלאות המסים שמתכננים שר האוצר יובל שטייניץ וראש הממשלה בנימין נתניהו. יחימוביץ' אומרת כי "אפשר לחטוף סחרחורת מרצף ההחלטות הכלכליות הסותרות של נתניהו בשלושת הימים האחרונים. יום אחד הוא מטיל מס יסף על עשירים, ביום שלמחרת הוא מבטל אותו. יום אחד הוא מטיל מע"מ ומגן בכל הכוח על מס ההכנסה, ולמחרת הוא מטיל מס הכנסה".

"יום אחד הוא אומר בתקיפות אין ארוחות חינם ולמחרת הוא מנסה לפייס את הציבור ולומר שלמשפחות יהיה יותר כסף אחרי הגזירות. מדובר בהתנהגות היסטרית ונעדרת כל קו מנחה".

שר האוצר ד"ר יובל שטייניץ ושר החוץ אביגדור ליברמן נפגשו הבוקר במשך כשעתיים, וסיכמו על תמיכת "ישראל ביתנו" בחבילת הצעדים הכלכליים שיביא שטייניץ לממשלה ביום שני. בפגישה סוכם כי פעילות משרד הקליטה לקליטת עולים חדשים תוחרג מהקיצוץ הרוחבי במשרדי הממשלה יחד עם תקציב הביטחון, החינוך והרווחה.