דיווח: ספרד הודתה כי תזדקק לחילוץ של 300 מיליארד אירו

על פי דיווח ברויטרס, שר הכלכלה הספרדי, לואיס דה גוינדוס, אמר לשר האוצר הגרמני וולפגנג שאובל כי ייתכן וספרד תאלץ לבקש חילוץ מלא מהאיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית - בהיקף של 300 מיליארד אירו

ממשלת ספרד הגיעה מוקדם יותר השבוע לכדי הבנה שייתכן והיא תאלץ לבקש חילוץ מלא מהאיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית - בהיקף של 300 מיליארד אירו, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס היום (ו') מפי בכיר בגוש האירו. זאת, אלא אם התשואה על האג"ח שלה תרד באופן משמעותי.

על פי הדיווח שר הכלכלה, לואיס דה גוינדוס, שוחח בעניין עם שר האוצר הגרמני וולפגנג שאובל, בפגישה שהתקיימה בברלין ביום שלישי. השבוע, נזכיר, עלו תשואות האג"ח שלה ספרד ל-10 שנים לשיאים חדשים של מעל ל-7.5%.

התשואה על אג"ח ספרד ל-10 שנים עומדת היום על 6.84% לאחר צניחה חדה אתמול.

הבכיר המצוטט בדיווח ציין כי גרמניה לא מרוצה מהרעיון של חילוץ שכזה כעת. מה גם, שנכון לעכשיו ספרד לא הודתה באופן רשמי כי היא תזדקק לחילוץ מעבר ל-100 מיליארד האירו שהובטחו למערכת הבקנאות שלה.

עוד דווח היום בספרד כי שיעור האבטלה עלה לשיא של 24.63% ברבעון השני של השנה, לעומת 24.44% ברבעון הראשון השנה. במהלך הרבעון איבד המשק הספרדי 15,900 משרות לעומת ירידה של כ-870 אלף משרות בשלושת הרבעונים הקודמים.