אישום: שוטר הציע "לעשות לך טוב" ושאל "את זורמת?"

סגן ניצב מרק אמיאל, ששימש כקצין במשטרת אריאל, נאשם כי הטריד טלפונית אישה שעוכבה לחקירה, הציע לה הצעות מיניות ושאל אותה האם היא "זורמת"

קצין משטרה הטריד טלפונית אישה שעוכבה לחקירה, הציע לה הצעות בעלות גוון מיני ושאל אותה האם היא "זורמת" והאם יש לה ראש פתוח להתנסויות - כך עולה מכתב אישום שהוגש הבוקר (ב') לבית משפט השלום בירושלים נגד סגן ניצב מרק אמיאל, ששימש כקצין באגף חקירות מרכז שומרון בתחנת המשטרה אריאל.

מכתב האישום, שהוגש על-ידי המחלקה לחקירות שוטרים באמצעות עו"ד ליאורה נהון, עולה כי אמיאל יצר קשר טלפוני עם אישה שעוכבה לצורך חקירה לאחר שנמצאו בביתה סמים לצריכה עצמית. התיק נגד האישה נגנז לאחר שהתברר כי היא משתמשת בסמים מסיבות רפואיות, אך על-פי האישום, החוקר לא עדכן אותה על גניזת התיק ואף ביקש ממנה להגיע לתחנה ולהצטייד במסמכים המעידים על מצבה הנפשי והפיזי.

במהלך הפגישה שאל אמיאל את האישה על חייה ואמר לה כי הוא רוצה לסייע לה. לאחר שזו גוללה בפניו את קורותיה, בעודה בוכה, רשם את מספר הטלפון הנייד האישי שלו על פתק, מסר לה ואמר לה כי ידאג לכך שתיקה ייסגר.

ואולם, מהאישום עולה כי במקום לעדכן את האישה על כך שתיקה נגנז, לאחר הפגישה החל הנאשם להתקשר אליה בהזדמנויות שונות, עשרות פעמים, ממשרדו ומהטלפון הנייד האישי. במספר פעמים בהן ענתה לשיחות, אמר לה קצין המשטרה כי היא שרויה בדיכאון מאחר שלא קיימה יחסי מין במשך שנתיים. בנוסף, שאל אותה אמיאל האם וכיצד היא "זורמת", והאם יש לה ראש פתוח להתנסויות. עוד במהלך השיחות אמר כי התיק "יהיה בסדר", כשהוא מציין כי הוא אדון לגורלו של התיק.

מהאישום עולה עוד כי הקצין אף אמר לאישה כי הוא יכול לצאת מהעבודה למספר שעות והציע לה הצעות בעלות גוון מיני. בין היתר, ביקש להגיע לביתה על מנת "לעשות לה טוב", וכן אמר כי אם ישכבו, היא תירגע. בשיחות נוספות הציע לה עיסוי, חיבוק ונשיקה.

בכתב האישום צוין כי לאחר כ-3 חודשים, עת ביקשה המתלוננת לברר אם תיקה נסגר וקיבלה תשובה חיובית על כך, שאל אותה הקצין האם יש לה חבר והציע לה "להיות איתו". כאשר השיבה לו כי תשמח להיות עמו כידיד, אמר: "עוד פעם, את יודעת מה את מפסידה, איזו חוויה את מפסידה להיות אתי". כאשר חזרה ואמרה כי תשמח להיות ידידה שלו, השיב לה אמיאל: "בסדר, אין לי בעיה, בלי מחויבות, בואי נהיה ביחד, נו, מה הבעיה, בואי נהיה פעם אחת, תראי מה זה, תראי מה זה פינוק בכיף... זה לא משהו מסוכן... אל תדאגי". עוד הציע לפנק אותה "כמו נסיכה".

בכתב האישום נטען כי "במעשיו המתוארים לעיל, עשה הנאשם שימוש לרעה בסמכותו כשוטר, ביצע מעשה של הפרת אמונים הפוגע בציבור והציע למתלוננת הצעות חוזרות בעלות אופי מיני, וזאת למרות שהמתלוננת הראתה לנאשם שאינה מעוניינת בהצעות אלה".

כתב האישום מייחס לקצין עבירות של שימוש לרעה בכוח המשרה, מירמה והפרת אמונים והטרדה מינית.