IVC: רכישת פארדיים הקפיצה השקעות הפרייבט אקוויטי

סך עסקאות הפרייבט אקוויטי בישראל הסתכם ב-1.63 מיליארד דולר ברבעון השני, גידול של יותר מפי 3 לעומת היקף ההשקעות ברבעון השני אשתקד

רכישת חברת התוכנה פארדיים גיאופיסיקל לפני כחודש וחצי בידי הקרנות אייפקס ו-JMI, הפכה את הרבעון השני של השנה למוצלח מאוד מבחינת השקעות הפרייבט אקוויטי בישראל.

מסקר של חברת המחקר IVC בשיתוף משרד עו"ד גרוס, קליינהדלר, חודק, הלוי, גרינברג ושות' (GKH), עולה כי סך עסקאות הפרייבט אקוויטי בישראל הסתכם ב-1.63 מיליארד דולר. מדובר בסכום הרבעוני הגבוה ביותר בשנתיים האחרונות בעסקאות אלו, שמשקף גידול של יותר מפי 3 לעומת היקף ההשקעות ברבעון השני אשתקד, ושל פי 13 לעומת היקף ההשקעות ברבעון הראשון של השנה.

באופן סמלי, רכישת פארדיים שמהווה 61% מפעילות הפרייבט אקוויטי בישראל ברבעון הקודם, סימנה גם בעבר נקודת קיצון בהיקפי הפעילות המקומית של הפרייבט אקוויטי. הרכישה הראשונה של פארדיים שהתרחשה בשנת 2002 עם קרן פוקס פיין, התבצעה תמורת כ-91 מיליון דולר, הסכום הגבוה ביותר לעסקת פרייבט אקוויטי עד לאותם הימים.

במונחים חצי שנתיים, הוערכו כל עסקאות הפרייבט אקוויטי בחצי הראשון ב-1.75 מיליארד דולר, גידול של 49% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2011. על פי הנתונים, עסקאות בתחום התוכנה משכו את השיעור הגבוה ביותר, עם 66% מתוך סך ההון שהושקע. עסקת פרדיים גיאופיזיקל תפסה את השיעור הגדול ביותר משווי העסקאות בסקטור, עם 93%. סקטור הקלינטק היה לאחר מכן, עם 8% מסך ההון שהושקע, כאשר אינטרנט ותקשורת משכו 6% כל אחד.