HP מציגה: מדפסות חדשות עם יותר דיו ובפחות כסף

לצד הורדת מחירים של 20-30 שקל, המדפסות החדשות יודעות לנצל בצורה חסכונית יותר את מחסניות הדיו וכך להדפיס כפול דפים מאשר דגמים קודמים

חברת HP השיקה היום בישראל סדרת מדפסות חסכוניות חדשה בשם Ink Advantage, שמטרתן לייעל את ניצול מחסניות הדיו. עד היום נהגו יצרניות המדפסות, ובהן HP, למכור במחירי הפסד את המדפסות ולגרוף את הרווחים ממכירת מחסניות הדיו. אך לאור התחרות מצד מחסניות הדיו החלופיות כמו גם הבנת צרכי הלקוחות, חברת HP החליטה על שינוי אסטרטגי.

לצד הורדת מחירים של 20-30 שקל, המדפסות החדשות יודעות לנצל בצורה חסכונית יותר את מחסניות הדיו וכך להדפיס כפול דפים מאשר דגמים קודמים.

במסגרת ההכרזה, הושקו ארבעה דגמים של מדפסות. הדגם הפשוט והזול מביניהם הוא דגם 2515, שמאפשר להדפיס, לסרוק ולצלם ויימכר ב-299 שקל. בעוד שמחסנית דיו שחור שמרה על מחירה (59 שקל), החברה הוזילה בעשרה שקלים את מחירה של מחסנית צבע ל-69 שקל. הדגם השני הוא 3525, שמאפשר יכולות הדפסה אלחוטיות ממחשבים ניידים ומטלפונים סלולריים. הדגם השלישי הוא 4615, עם יכולת לשלוח פקס ישירות מהמכשיר. שני מכשירים אלה יימכרו ב-499 שקל. הדגם האחרון והיקר מביניהם הוא 4625, שמחירו עומד על 629 שקל, והוא מאפשר יכולות הדפסה אלחוטיות לצד יכולת לשלוח פקס ישירות מהמכשיר.

גם עבור שלוש המדפסות האחרונות עלות מחסניות הדיו הוזלה. במקום 105 שקל למחסנית דיו שחור ו-150 שקל עבור מחסנית דיו צבע (סה"כ 255 שקל), כעת יצטרכו הלקוחות לרכוש מחסנית דיו שחור אחת ושלוש מחסניות דיו צבע אך עלותן הכוללת תעמוד על 236 שקל (59 שקל לכל מחסנית).

על אף שההוזלה בשקלים איננה גדולה, ב-HP מבהירים כי מלבד הורדת המחירים, המדפסות מסוגלות להדפיס כפול דפים באותה כמות דיו לעומת דגמים קודמים. במסגרת ההשקה ערכה חברת גיאוקרטוגרפיה סקר עבור HP ישראל לפיו כ-60% מהישראלים מוכנים להוסיף כ-80 שקל למחיר מדפסת כדי לקבל אפשרות להדפיס כמות כפולה של דפים וכ-56% מוכנים להוסיף אפילו 150 שקל.

עוד עולה מהסקר כי סוגי ההדפסות הפופולריים ביותר הם מסמכים (43%), עבודות (27%), מאמרים (11%), תמונות של משפחה וחברים (9.5%), כתבות (9.4%), מתכונים (6%), מפות (4%), קופונים (3%) וברכות (3%). כמו כן, עולה מהסקר כי 45% מהישראלים טוענים שאצלם בבית הילדים הם אלה שמדפיסים הכי הרבה ואחריהם האבות (30%) והאימהות (25%). מיקי רוסלר, מנהל קטגוריית ההדפסה בחטיבת ההדפסה והמחשוב האישי של HP, ציין היום כי "סדרת המדפסות החדשה בטכנולוגיית Ink Advantage מציגה מודל תימחור חדש המאפשר לכל אחד להדפיס יותר דברים שבאמת חשובים לו".