שחקני מנ. סיטי קיבלו בונוס של 6.2 מ' ליש"ט עבור הזכייה באליפות

"האינדיפנדנט" חושף את סולם המענקים שהרוויחו שחקני אלופת הפרמיירליג; במקרה של זכייה בצ'מפיונס ליג, הם היו חולקים ביניהם 7.25 מיליון ליש"ט

24 שחקני מנצ'סטר סיטי חלקו ביניהם בונוסים בסך 6.2 מיליון ליש"ט בגין אליפות הפרמיירליג הדרמטית שבה זכו במאי האחרון. כך מפרסם עיתון "האינדיפנדנט".

קבוצת הכדורגל האנגלית נמצאת בבעלות השייח' מנצור מאבו-דאבי, שהשקיע ברכישת שחקנים חדשים 452 מיליון ליש"ט מאז רכש את המועדון לפני ארבע שנים. על-פי הדיווח, הקבוצה חילקה את מענקי האליפות בהתאם לכמות הופעות הליגה שרשם כל שחקן בעונת 2011/12. השוער ג'ו הארט, היחידי שהופיע בכל 38 המשחקים של המועדון בפרמיירליג, זכה בבונוס המקסימלי: 446,212 ליש"ט.

כזכור, לפני שלושה חודשים זכתה סיטי באליפות אנגליה, לראשונה מזה 44 שנים, על חשבון היריבה העירונית מנצ'סטר יונייטד, לאחר שער ניצחון של החלוץ סרחיו אגוארו בדקות הסיום של המחזור האחרון בעונה. במידה והיו מסיימים במקום השני, היו חולקים שחקני סיטי בונוס של 4.7 מיליון ליש"ט. גם מקום שלישי לא היה משאיר את השחקנים בידיים ריקות (4.2 מיליון ליש"ט), כנ"ל לגבי מקום רביעי (3.7 מיליון).

בונוסים אחרים ששחקני סיטי פספסו הם עבור זכייה בגביע האנגלי (שהיתה מבטיחה להם חצי מיליון ליש"ט) וזכייה בגביע הליגה (250 אלף ליש"ט).

אגב, ראשי סיטי הסכימו לחלק מענקים שמנים לשחקני הקבוצה גם במקרה של הצלחה בליגת האלופות. סיטי אמנם לא הצליחה לעבור את שלב הבתים של המפעל האירופי בעונה החולפת, אבל אם היתה מגיעה לרבע הגמר, שחקניה היו מתחלקים בבונוס בסך מיליון ליש"ט. חצי גמר היה מעניק להם 2 מיליון ליש"ט, העפלה לגמר - 3 מיליון ליש"ט, ובמקרה של זכייה בתואר היוקרתי מכולם - היו שחקניו של המנג'ר רוברטו מנצ'יני מקבלים סכום ענק של 7.25 מיליון ליש"ט. כהשוואה, זכייה במפעל האירופי המשני, הליגה האירופית, היתה שווה לשחקני הסיטי 828 אלף ליש"ט בלבד.

כך או כך, הבונוסים מהווים רק חלק קטן משכרם של שחקני הסיטי. השחקן המרוויח ביותר בקבוצה הוא הקשר יא-יא טורה, שמשכורת הבסיס השבועית שלו עומדת על 220 אלף ליש"ט.