ינון מגל מצטרף למחלקת החדשות של אתר וואלה

ל"גלובס" נודע כי מגל, שעזב לפני כחודשיים את ערוץ 1 שם הגיש את "מבט", ישתלב במערך הוידיאו החדשותי המתחדש של וואלה ויוביל אותו כמגיש

העיתונאי ומגיש הטלוויזיה ינון מגל מצטרף למחלקת החדשות של אתר האינטרנט וואלה. ל"גלובס" נודע כי מגל, שעזב לפני כחודשיים את ערוץ 1, שם הגיש את "מבט", ישתלב במערך הוידיאו החדשותי המתחדש של וואלה ויוביל אותו כמגיש.

מדובר בצעד משמעותי בעבור אתר האינטרנט, עם שילוב איש טלוויזיה בכיר בשידוריו האינטרנטיים. זהו חלק ממהלך משמעותי הרבה יותר.

מגל, זוכה פרס ביקורת התקשורת, החל את דרכו העיתונאית בקול ישראל ובהמשך שימש ככתב שטחים בגלי צה"ל. בתפקיד זה שימש גם בחדשות 10 ובמהלך השנים לקח חלק מרכזי בסיקור אירועים מרכזיים בתולדות המדינה.

בשנת 2008 החל מגל להגיש יחד עם מירב מילר את מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 1. לאחר שחש התעמרות מצד הנהלת רשות השידור החדשה, החליט מגל לעזוב את רשות השידור.

חיזוק מערך הווידיאו

הצטרפותו של העיתונאי ומגיש הטלוויזיה ינון מגל למחלקת החדשות של אתר וואלה מסמנת את המגמה הנוכחית של שחקני האינטרנט והמדיה בישראל: חיזוק ופיתוח מערך הווידיאו.

המהלך הנוכחי ממשיך את המדיניות של וואלה מאז ב-2007 - להרחיב את מערך הווידיאו ולדחוף קדימה את מחלקת החדשות, כך שתיווצר מערכת חדשות עצמאית שתתחרה ב-ynet ובשאר אתרי החדשות באינטרנט.

צירופו של מגל מסתמן כחלק מניסיון להפיק מהדורת חדשות של ממש, אך הדבר לא צפוי לקרות באופן מיידי. כיום מחזיק וואלה באולפן קטן מדי להגשת מהדורת חדשות, כשבהמשך מתוכנן לקום אולפן גדול יותר.

מוואלה ומינון מגל לא נמסרה תגובה לדברים.

אולפן גם ב-ynet

האתר המתחרה מבית "ידיעות אחרונות", ynet, כבר עובד על אולפן משלו. בחודש מארס פורסם ב"גלובס" כי אתר ynet מתכנן להשקיע כ-500 אלף דולר בהקמת אולפן חדשות, שלדברי מנכ"ל האתר, אבי בן-טל, "יאפשר לנו לקפוץ מדרגה בכל יכולות הווידיאו של האתר, לצד חדרי עריכה רבים שנוספו".

האולפן צפוי להעביר שידורים חיים, לצד צילום שעות אולפן מוקלטות עבור שידורי VOD בערוצי התוכן השונים באתר.

המגמה החלה בחדשות 2

האתרים וואלה ו-ynet פועלים בעקבות מגמה שהחלה בחברת החדשות של ערוץ 2, בראשות אבי וייס, שהחליטה לנצל את הפלטפורמה האינטרנטית דרך האתרים של הזכייניות קשת ורשת, כדי לקדם תוכני וידיאו חדשותיים.

במארס 2008 החליטה חברת החדשות לקחת את הנושא צעד אחד קדימה ולהקים דסק נפרד של חדשות ערוץ 2 באינטרנט, וכיום מועסקים בו כ-40 עובדים, והוא פועל מאולפן נפרד בתוך הקומפלקס של חברות החדשות בנווה-אילן.

הדסק משדר במתכונת של גל פתוח מ-9:00 בבוקר ועד 16:45, כשבכל שעה עגולה עולה מבזק חדשות טלוויזיוני. את המהדורות מגישים מבזקני חדשות ערוץ 2.

ערוץ 10 המתחרה מאפשר גם הוא צפייה בכתבות וידיאו חדשותיות באמצעות אתר נענע10, אם כי במקרה זה מדובר בכתבות שעלו במסגרת תוכניות החדשות והאקטואליה בערוץ 10, ולא בתוכן נפרד שמופק במיוחד עבור אתר האינטרנט.

מהלכי הפיתוח וההשקעה בכתבות ובמהדורות וידיאו חדשותיות באינטרנט הישראלי הם חלק ממגמה של צריכה הולכת וגוברת של תוכני וידיאו בארץ ובעולם. החל מיו-טיוב, דרך שירותי תוכן כמו Hulu ו-Netflix ועד לשידורי האולימפיאדה המשודרים דרך האינטרנט והמכשירים הניידים.

בתקופה הקרובה צפויה ועדת המדרוג לגלישה באינטרנט להתחיל למדוד את הפופולריות של תוכני הווידיאו באתרים החברים בה. כך, לא רק שניתן יהיה לראות איזה אתר עושה עבודה טובה יותר בתחום החדשות בווידיאו, אלא ייפתח צוהר נרחב ובהיר יותר למפרסמים, שיוכלו לנווט תקציבים בהתאם.