פרשת ניסו שחם: תת-ניצב ניסים אדרי לא יועמד לדין פלילי

אדרי הודה בחקירתו כי קיבל את התלונה נגד ניצב ניסו שחם, אך נמנע מלהעבירה לגורם מוסמך ■ אדרי הוצא לחופשה כפויה, והומלץ להעמידו לדין משמעתי

תת-ניצב ניסים אדרי לא יועמד לדין פלילי עקב התנהלותו בפרשת ניצב מחוז ירושלים, ניסו שחם, אך ייתכן שיועמד לדין משמעתי.

ממשרד המשפטים נמסר היום (ה') כי אדרי, המשמש כמפקד מרחב ציון במחוז ירושלים, הודה בחקירתו במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) כי קיבל דיווח על התלונה למעשה מגונה שבוצע לכאורה על-ידי ניצב שחם כלפי שוטרת במרחב עליו הוא מופקד, אך נמנע מלהעביר את התלונה לגורם מוסמך ושמר את המידע לעצמו.

לדברי מח"ש, התנהגותו של אדרי, הימנעותו מלהעביר התלונה שדווחה לו לבירור ולטיפול, כמתחייב וכמצופה בנסיבות העניין, והתנהלותו בחקירת מח"ש, מבססים חשד לכאורה לביצוע מספר עבירות משמעת. לפיכך החליטה מח"ש להעביר את התיק היום (ה') לגורם המוסמך במשטרת ישראל, בצירוף המלצה להעמידו לדין משמעתי ולנקיטת הצעדים המתבקשים.

יצוין כי מהודעת משרד המשפטים בנוגע לחקירת אדרי עולה כי במהלך החקירה אדרי הכחיש בתוקף כי התלונה הובאה לידיעתו, ועמד בהכחשתו זו לאורך מרבית שלבי החקירה. "רק לקראת סיומה של החקירה, לאחר שעומת עם הקצין שהעביר לו את המידע כאמור, הודה אדרי כי אכן קיבל ממנו הדיווח על התלונה, בה לא טיפל".

חופשה כפויה

בא-כוחו של אדרי, עו"ד ציון אמיר, מסר בתגובה כי מח"ש ניהלה חקירה יעילה ומהירה והגיעה למסקנה כי לא דבק באדרי רבב פלילי. "אני בטוח שהגורמים המוסמכים במשטרה יימנעו גם מנקיטת הליך משמעתי נגד אדרי", מסר אמיר.

עם קבלת החלטתה של המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים בדבר עניינו של תנ"צ ניסים אדרי, בצירוף המלצתה להעמידו לדין משמעתי, החליט מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו, נוכח החשדות והתנהלותו לכאורה של הקצין לאורך חקירותיו, להוציאו לחופשה כפויה עד קבלת המלצותיה של מחלקת המשמעת בעניינו.

חקירתו של ניסו שחם על-ידי מח"ש נמשכת בימים אלה. שחם, כזכור, הושעה מתפקידו בחשד לביצוע מעשה מגונה בשוטרת שעבדה בכפיפות לו וכן בעבירות של בעילה אסורה בהסכמה בשוטרות שעבדו בכפיפות לו.