עוד לפני הצ'מפיונס: ק"ש כבר הבטיחה קרוב ל-20 מיליון ש' מאירופה

אפילו אם לא תצליח להעפיל לשלב הבתים של המפעל היוקרתי, הצניחה אל הליגה האירופית תסדר לאלופה הישראלית הכנסות שמנות במיוחד

עירוני קרית שמונה הביסה בשבוע שעבר 0-4 את נפטצ'י באקו מאזרבייג'אן במשחק הראשון של שלב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות, והבטיחה מעשית את מקומה בשלב הפלייאוף של המפעל (האחרון לפני שלב הבתים). מעבר להשלכות המקצועיות, אלופת ליגת העל, שתשחק בגומלין באזרבייג'אן מחר (ד'), יכולה כבר עכשיו להתחיל לספור את הכסף הגדול שהיא צפויה להרוויח בעקבות ההישג.

גם בהנחה הפסימית שלא תצליח להעפיל לליגת האלופות ותנשור מהמפעל בסיבוב הבא היישר אל שלב הבתים של הליגה האירופית, הרי שהיא כבר עכשיו הבטיחה לעצמה בסך הכל תשלומים פנטסטיים מאופ"א בגובה כולל של 3.96 מיליון אירו (19.5 מיליון שקל).

וכך מתחלק מפתח ההכנסה: ההעפלה לשלב הפלייאוף של האלופות - 2.1 מיליון אירו; השתתפות בשלב הבתים של הליגה האירופית - 1.3 מיליון אירו; 260 אלף אירו בגין מעבר שני שלבי מוקדמות בליגת האלופות; 200 אלף אירו בונוס עבור זכייה באליפות בישראל (סכום שמחלקת אופ"א לכל אלופות הליגות האירופיות השונות, שאינן מצליחות להעפיל אל ליגת האלופות); כ-100 אלף אירו עבור החלק היחסי שלה בזכויות השידור של הליגה האירופית (Market Pool).

אם לוקחים בחשבון שכל ההכנסות האלו הם לפני שקרית שמונה מכרה אפילו כרטיס אחד למשחקים שלה באירופה, ובנוסף תקבל 200 אלף אירו על כל ניצחון שתשיג בבתים של הליגה האירופית (ו-100 על כל תוצאת תיקו) - מבינים בדרך לאיזו בוננזה אדירה נמצאת הקבוצה הצפונית.

במידה וקרית שמונה תצליח לעבור את הפלייאוף ולהתקדם שלב נוסף - אל עבר הבתים של הצ'מפיונס ליג - הרי שמובטחת לה הכנסה גבוהה הרבה יותר. מפתח חלוקת הכספים של אופ"א קובע כי 32 המשתתפות במפעל מאבדות את הזכאות לכל הבונוסים השונים של שלבי המוקדמות והפלייאוף של ליגת האלופות - אך מנגד הן מקבלות מענק השתתפות אוטומטי שמן במיוחד בשלב הבתים, שהשנה יזנק ב-20% אל סך של 8.6 מיליון אירו (42.3 מיליון שקל).סכום שאינו כולל Market Pool, מכירת כרטיסים ומנויים, ומענקי הישגים (מיליון אירו עבור כל ניצחון, חצי מיליון אירו עבור תיקו).

על-פי תוצאות המשחקים הראשונים בשלב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות, מסתמן כי היריבות החזקות ביותר שתוכל לקבל קרית שמונה בשלב הבא והאחרון לפני הבתים הן סלטיק (סקוטלנד), אנדרלכט (בלגיה) ובאזל (שוייץ).