אופיס דיפו: צחי פישביין בוחן אפשרות לרכוש חלק מהמניות

פישביין חזר לתפקיד מנכ"ל הרשת לפני 4 חודשים, ויש לו אופציה לרכוש עד 50% ממניות הרשת בישראל ■ הפסדי אופיס דיפו הגיעו ב-2011 לכ-37 מיליון שקל

4 חודשים לאחר הקאמבק של צחי פישביין לראשות אופיס דיפו בישראל, הוא בוחן אפשרות לרכוש חלק ממניות רשת הציוד המשרדי, וזאת בהתאם להסכמות שגיבש מול בעלת השליטה ברשת, המשביר לצרכן, כשנכנס לתפקיד.

ההפסדים שצוברת אופיס דיפו, מאז נרכשה על-ידי המשביר לצרכן בסוף 2010 תמורת 179 מיליון שקל, מעיבים על תוצאותיה הכספיות של קבוצת הקמעונאות שבשליטת רמי שביט. בשל מצבה, בסוף חודש מארס האחרון סיים ניסים ממו את תפקידו כמנכ"ל אופיס דיפו, ובמקומו מונה פישביין.

בסיכום 2011 הפסדי אופיס דיפו הגיעו לכ-37 מיליון שקל, וברבעון הראשון של השנה רשמה הפסד של יותר מ-5 מיליון שקל - דומה להפסד שרשמה ברבעון המקביל אשתקד.

במסגרת ההסכמות מול פישביין, כשנכנס לתפקיד הוא קיבל אופציה לרכוש מהמשביר לצרכן עד 50% ממניות אופיס דיפו ישראל, יחד עם משקיעים נוספים.

פישביין הקים את פעילות אופיס דיפו בשוק המקומי ועמד בראשה עד למכירתה לאופיס דיפו העולמית ב-2008, לפי שווי של כ-80 מיליון דולר.

לפי הדיווח שפרסמה היום המשביר (ה') בעניין, היא בוחנת אפשרות של כניסה להשקעה באופיס דיפו גם מול גורמים נוספים. עוד עדכנה המשביר כי היא מנהלת משא-ומתן לשינוי הסכם הרישיון בינה לבין אופיס דיפו העולמית.

כפי שנחשף ב"גלובס" כבר בחודש יוני, התבקשה הרשת העולמית לוותר על כלל התמלוגים המגיעים לה ממכירות אופיס דיפו בישראל, וכן הוצע לה לקבל כ-20% ממניות הרשת בישראל בתמורה לוויתור על התמלוגים.

לפי הסכם הרכישה שנחתם בין המשביר לאופיס דיפו העולמית ב-2010, המשביר התחייבה להעביר לרשת העולמית תגמולים של 1.35% מההכנסות השנתיות - כ-8 מיליון שקל בשנה.

עוד התחייבה המשביר כי החל מהשנה החמישית ואילך, התמלוגים ייקבעו כשיעור מינימלי ממכירות של מיליארד שקל, קרי 13.5 מיליון שקל.

אופיס דיפו היא אחת מהרשתות הבולטות בישראל לשיווק ומכירת ציוד משרדי, ריהוט משרדי ומוצרי טכנולוגיה, ומחזיקה ב-46 סניפים בפריסה ארצית בנוסף ל-4 סניפים של רשת דיונון אופיס דיפו.

מחזור המכירות שלה ב-2011 עמד על כ-600 מיליון שקל, ואת הרבעון הראשון של השנה הנוכחית סיימה עם מכירות של קרוב ל-140 מיליון שקל.