יוסי אקרמן פורש מאלביט מערכות; בצלאל מכליס יחליפו

(עדכון) - מנכ"ל אלביט מערכות ב-16 השנים האחרונות הודיע על פרישתו בסוף במארס 2013 ■ מכליס מכהן כיום כמנכ"ל חטיבת יבשה ותקשו"ב בחברה

יוסי אקרמן הודיע היום (ב') על פרישתו מתפקיד נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות . אקרמן יפרוש בסוף מארס 2013, ומחליפו החל מה-1 באפריל 2013 יהיה בצלאל מכליס, מנכ"ל חטיבת יבשה ותקשו"ב בחברה.

על-פי הודעת החברה, עד למועד פרישתו ימשיך אקרמן לשמש בתפקיד נשיא החברה והמנכ"ל ויוביל תהליך מדורג של העברת התפקיד. דירקטוריון החברה מתכוונת להמליץ בפני האסיפה הכללית של אלביט מערכות למנות את אקרמן לתפקיד סגן יו"ר מועצת המנהלים של אלביט מערכות לאחר פרישתו מתפקיד נשיא ומנכ"ל החברה.

אקרמן (63) החל את הקריירה שלו בחברה בשנת 1982 ושימש בתפקידי ניהול שונים באלביט מערכות, מתוכן 16 השנים האחרונות כנשיא ומנכ"ל החברה.

מכליס (49) הצטרף לחברה בשנת 1991. הוא כיהן בתפקידי ניהול שונים בתחום היבשה והתקשו"ב של אלביט מערכות במשך כ-20 שנים, מתוכן ב-8 שנים האחרונות כמנכ"ל חטיבת יבשה ותקשו"ב של אלביט מערכות כמו גם בתפקיד סגן נשיא מטה החברה.

יו"ר הדירקטוריון מיקי פדרמן ציין כי "במשך שני העשורים בהם כיהן יוסי אקרמן כנשיא ומנכ"ל החברה, הוא תרם תרומה מכרעת להצלחתה. תחת הנהגתו, הגדילה החברה את הכנסותיה עשרות מונים וצמחה מחברה מקומית בעיקרה, למובילה גלובלית בתחום העשייה הביטחונית. ליוסי חלק גדול בהישג זה בזכות החזון האסטרטגי, איכויות הניהול וההבנה העסקית. שוב ושוב הוביל יוסי את החברה לתחומי עיסוק מצליחים חדשים בסביבות עסקיות מורכבות ביותר. בשם מועצת המנהלים ובשם החברה כולה אני רוצה לבטא את הערכתנו העמוקה לתרומתו הייחודית של יוסי אקרמן. בכוונת מועצת המנהלים להמליץ לבעלי המניות לבחור בו כסגן יו"ר מועצת המנהלים, לאחר השלמת כהונתו כנשיא, כך שהחברה תוכל ליהנות מניסיונו ומחוכמתו בשנים הבאות".

פדרמן הוסיף כי "אני מרוצה מאד גם מהחלטת מועצת המנהלים לאשר את מינויו של בצלאל (בוצי) מכליס כמחליפו של יוסי אקרמן וכנשיא הבא של אלביט מערכות. בוצי הוא מנהיג המוכר ברחבי העולם, עם עשרים שנות ניסיון ניהולי באלביט מערכות. אני בטוח כי יצליח להמשיך את מורשת יוסי אקרמן ויוביל את החברה להישגים חדשים."

את הרבעון הראשון של השנה סיימה אלביט מערכות עם רווח נקי של 40.8 מיליון דולר והכנסות של 690.8 מיליון דולר - גבוה מהתחזיות המוקדמות של האנליסטים. הרווח למניה עמד על 96 סנט, בעוד שלפי קונצנזוס תחזיות האנליסטים של "גלובס" ופסגות בשוק ציפו לרווח נקי של 85 סנט למניה.

הכנסות החברה ברבעון החולף צמחו בכ-11% והרווח הנקי ב-5.6%. הרווח הגולמי גדל ב-5.5% ל-195 מיליון דולר, אולם שיעור הרווחיות הגולמית ירד ל-28.3% מ-29.9%. הרווח התפעולי נותר כמעט ללא שינוי ברמה של 41.7 מיליון דולר. החברה ייצרה תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של 51.8 מ' ד', לעומת 40.1 מ' ד' ברבעון הראשון של 2011.