תרעיד את השוק? הוט מבקשת לשווק אינטרנט בטריפל

טוענת כי ההחלטה לאסור עליה לשווק את הוט נט פוגעת בה ומפלה אותה לרעה מול בזק ■ ספקיות האינטרנט מבקשות ממשרד התקשורת לדחות את הבקשה

חברת הוט מבקשת ממשרד התקשורת לאשר לה לשלב את הוט נט במסגרת חבילת הטריפל שלה. הוט נט היא ספקית האינטרנט של הוט, ועל-פי הוראות משרד התקשורת חל איסור על הוט לשווק את הוט נט ולהיפך.

ההחלטה על איסור השיווק המשותף באה בעקבות ההשקה של פעילות הוט נט, שבוצעה לפני כחצי שנה ללא אישור ממשרד התקשורת, מה שהביא אותו להתערב ולחייב את החברות לבקש אישור מוקדם.

הוט טוענת כי ההחלטה לא לשווק את הוט נט פוגעת בה ובלקוחות ומפלה אותה לרעה מול בזק. החברה מבקשת שמשרד התקשורת יתיר לה, במוקדי שירות הלקוחות, להציע ללקוחות שרוצים ספק אינטרנט את שירותי הוט נט, כפי שהיא מציעה ספקיות אינטרנט אחרות.

כיום המצב הוא שנציג שירות של הוט אינו יכול להציע את הוט נט, ועליו לבקש מהלקוח לנתק את השיחה ולהתקשר שוב למוקד של הוט נט.

הבקשה של הוט גורמת לחשש כבד בקרב ספקיות האינטרנט, משום שכניסתה של הוט נט הובילה לירידת מחירים דרסטית בשוק ולפגיעה ברווחיותן, ומשום שהיא מקנה להוט, כחברת תשתית עם שירות לקוחות נרחב, עדיפות על פניהן, היות ורק לה מותר לשווק חבילת טריפל הכוללת תשתית, טלפוניה וטלוויזיה. אם יתווסף לחבילה גם קישוריות לאינטרנט ,תוכל הוט להציע חבילה אטרקטיבית יותר - מה שיחזק אותה על חשבון המתחרות שאינן יכולות להציע חבילה כזו.

ההחלטה האם להתיר את השיווק המשותף באה על רקע ההחלטה של משרד התקשורת לעכב את הבדיקה שהתחייב לעשות לגבי השפעות חבילות הטריפל של הוט על כלל השוק. המשרד מצא לנכון לקבוע, במסגרת מדיניותו לשוק הקווי, כי הטריפל של הוט ייבחן מחדש, היות והחברה היא היחידה שלה מותר לשווק את הטריפל.

למרות זאת, כאמור, החליט המשרד כי הוא אינו מעוניין לעסוק בסוגיה זו כרגע, משום שהוא צופה כי השוק הולך למבנה של 4 קבוצות, ולכן אין דחיפות לעסוק בטריפל של הוט בשלב הזה.