עובדי ערוץ 10 מציגים: משמרות מחאה סביב השעון

עובדי הערוץ יתייצבו במשמרות מחאה של 5-7 עובדים בכל רגע נתון מול בתי נתניהו, שטייניץ וכחלון, מחשש לפיטורים מיידיים של כ-150 עובדים ופיטורי שאר העובדים תוך מספר חודשים ■ יו"ר ההסתדרות עיני יצטרף באופן אקטיבי למאבק

קרב הבלימה של עובדי ערוץ 10 יחל במוצ"ש. עובדי ערוץ 10, חדשות 10 ועובדי אתר האינטרנט נענע10 יתייצבו ממחר (שבת) בערב במשמרות מחאה שימנו כ-5-7 עובדים בכל רגע נתון, מול בתיהם של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר יובל שטייניץ ושר התקשורת משה כחלון. העובדים יתייצבו שם במחאה על התעלמותם מבקשת הערוץ לפרוס את חובות הערוץ המלאים למדינה לתשלומים. כמו כן, מתחילת השבוע הבא יו"ר ההסתדרות עופר עיני יצטרף באופן אקטיבי וגלוי למלחמה על הישרדותו של הערוץ.

לאחר שהרשות השנייה החליטה השבוע על חילוט ערבויות ערוץ 10 ב-2 בספטמבר - אשר לדברי גורמים בערוץ משמעותו היא פיטורים מיידיים של כ-150 עובדים, אי-יכולת לשלם לספקים חיצוניים ודחיית הפקות - יוצאים העובדים למאבק על מקום עבודתם.

גורם בוועד העובדים אמר ל"גלובס" כי בכוונתם "להבהיר לציבור ולדרג מקבלי ההחלטות כי אין כל הבדל מהותי ביניהם לבין עובדי מפעל פיניציה או מפעל פרי הגליל. 600 איש יילכו הביתה בתוך מספר חודשים אם ראש הממשלה, שר האוצר ושר התקשורת לא יפעלו. במצב הנוכחי של השוק, לא יהיה מי שיקלוט את האנשים הללו".

החל ממחר ב-20:00 יחלו המשמרות הראשונות, והן תפעלנה לסירוגין מנקודה זו ואילך. "זה הצעד הראשון במאבק הלא מתפשר שננהל בכדי שיחלו איתנו במגעים לגיבוש הסדר תשלומים לפרעון החוב, מול בית ראש הממשלה בהדר 69 קיסריה, בית שר התקשורת בנרקיסים 87 בעתלית ומול בית שר האוצר ביסמין 86 במבשרת-ציון", נמסר מהערוץ.

עוד נמסר מהערוץ כי "אנו מצפים מראש הממשלה להתערב בדחיפות ולהורות לשר האוצר ושר התקשורת להפסיק את הסחבת ולאפשר הסדר של פרעון מלא של החוב בתשלומים. אנחנו דורשים משרי האוצר והתקשורת להפסיק לברוח מאחריות, להפסיק להתחבא ולהתנהג כאילו שמישהו מבקש מהם למחוק חוב. הסדר של תשלומים זה דבר מקובל, פשוט והגיוני. יש שבועיים, וזה מספיק זמן כדי להגיד 'כן'".