מנוחי דנקנר לוורן באפט: כלל מוכרת את גארד לחברה בת של ברקשייר הת'אוויי עבור 221 מיליון דולר

מיד לאחר השלמת העסקה תחלק החברה דיבידנד - IDB פתוח תקבל 300-400 מיליון שקל ■ כלל ביטוח השקיעה בגארד לפני כ-5 שנים כ-107 מיליון דולר ■ שי טלמון: "כלל תמשיך להתמקד מעתה בבניית עסקיה בישראל"

ביום ה' האחרון חתמה כלל ביטוח על חוזה עם חברת National Indemnity Company (NICO), חברת בת של ברקשייר הת'אוויי, חברת האחזקות של איל ההון וורן באפט, כך הודיעה היום (א') החברה.

העסקה היא למכירת מלוא אחזקות החברה בחברת כלל אחזקות ארה"ב (CUSH), חברה בת בבעלותה המלאה של החברה, המחזיקה בקבוצת גארד. בתמורה למניות CUSH תשלם NICO לחברה סך של 221 מיליון דולר במזומן ותשחרר את החברה מערבותה להלוואה שנטלה CUSH מבנק זר בסכום של כ-48 מיליון דולר.

מיד לאחר השלמת העסקה תחלק החברה דיבידנד, כאשר ההערכות הן כי 300-400 מיליון שקל יוזרמו לקופת IDB פתוח.

באפריל האחרון החל המו"מ למכירת גארד ואז דובר על היקף עסקה של 270 מיליון דולר (218 מיליון דולר בתוספת חוב), אולם כפי שדווח ב"גלובס" ביוני האחרון, בגארד דרשו הפחתה במחיר.

"ההרגשה היא שהרוכשים הפוטנציאליים מחו"ל קראו את העיתונים בישראל, וחשבו שכלל ביטוח וקבוצת אי.די.בי לחיצים והם יוכלו לקנות מהם את גארד במחיר נמוך משמעותית ממה שהיא שווה", הסבירו אז גורמים בסביבת כלל ביטוח.

לדברי מנכ"ל קבוצת כלל שי טלמון: "כלל מסכמת תקופה בת מספר שנים של השקעה מוצלחת בגארד. כלל השקיעה בגארד, לפני כ-5 שנים, כ-107 מיליון דולר וכעת מוכרת אותה ב-221 מיליון דולר. אנו רואים את ההתעניינות של קונה ידוע ומכובד כמו Berkshire Hathaway כהוכחה להצלחה שלנו בניהול גארד. כלל תמשיך להתמקד מעתה בבניית עסקיה בישראל".

גארד עוסקת בעיקר במכירת פוליסות ביטוח בארה"ב לפיצוי עובדים. כלל רכשה את גארד במאי 2007 בתמורה ל-112 מיליון דולר; כלל השקיעה בה 8 מיליון דולר נוספים, והזרימה לה הון בסך של 10 מיליון דולר. במאי 2010 כלל שילמה עוד 25 מיליון דולר לבעלי המניות הקודמים בגארד. בסך הכול מדובר בהשקעה בהיקף של כ-155 מיליון דולר מצדה של כלל בחברה הבת בארה"ב ובגינה.

העסקה צפויה להיסגר תוך מספר חודשים, וכפופה לאישורים רגולטוריים בארה"ב. את המשא ומתן מטעם כלל הובילו ליאור חנס, דירקטור בחברה, עו"ד משה ארנסט, המשנה למנכ"ל והיועץ המשפטי של החברה, יחד עם שי פוגל, מנכ"ל גארד, מטעם גארד. לצורך ביצוע העסקה, נעזרה החברה בשירותי הייעוץ הפיננסי של גולדמן סאקס ובמשרד עוה"ד פישר בכר חן וול אוריון ושות'.