בעלי אג"ח דלק נדל"ן למוסדיים: "הצביעו נגד הסדר החוב"

התארגנות מחזיקי האג"ח הפרטיים של דלק נדל"ן שלחו בימים האחרונים מכתבים לבתי ההשקעות השונים לקראת אסיפת המחזיקים מחר

התארגנות מחזיקי האג"ח הפרטיים של דלק נדל"ן שלחו בימים האחרונים מכתבים לבתי ההשקעות השונים לקראת אסיפת המחזיקים מחר, תוך שהם קוראים להם להצביע נגד הסדר החוב שמציעה החברה.

ההתארגנות קוראת לגופים המוסדיים "לא ללכת שבי אחרי התעלולים מבית מדרשו של יצחק תשובה" ובמכתבים שיצאו לגופי ההשקעות בימים האחרונים כותבים למוסדיים: "מעבר לפגיעה האנושה בכספי לקוחותיכם, אישור ההסדר במתכונתו הנוכחית תגרום לפגיעה משמעותית בכוח העמידות שלכם באופן אישי בעתיד כמייצגים של אותו ציבור חוסכים, בהסדרי חוב נוספים שעתידיים להתרחש, לצערנו, בזמן הקרוב. ציבור חוסכים המורכב ממאות אלפי בתי אב בישראל שנותנים אמון אישי בכם ומפקידים בידכם את מיטב חסכונותיהם שמושג על ידם בעמל רב".

את המכתב הוציאו עו"ד אסף ברם, ממשרד ברם סלוקי ושות', שהצטרף לייצוג התארגנות מחזיקי אג"ח דלק נדל"ן, לצד עו"ד יהודה רסלר, קורא עו"ד ברם, בשם ההתארגנות.

במקביל התארגנות מחזיקי האג"ח התריעה כבר ביום שני האחרון - 3 ימים טרם ההודעה על המגעים לביטול כסא המפלט, כי יצחק תשובה מתכוון לבטל את כסא המפלט בדקה ה-90: "הספינים הללו והעיזים הנשלפות מן ההסכם בדקה ה-90 רק מוכיחים כי לא נוהל מו"מ מקצועי".

כמו כן, ההתארגנות יצאה בקריאה לנציגי שלושת הסדרות להכריז על כשלון המו"מ אשר הנוכחי ולפתוח במו"מ חדש שיתקיים מול צוות מקצועי אחד שייצג את כל 3 הסדרות וגיבוש הסכם חדש וראוי, שכן אפילו לדברי מנכ"ל החברה ההסדר לא יוכל להיכנס לתוקף לפני ינואר 2013, מה גם שדחיית ההסדר וניהולו במקביל למו"מ אותו נדרשת החברה לקיים מול רשות המיסים, חברת דלק קבוצה ושורת הבנקים הממנים יאפשר ללמד הלכה למעשה מהי מידת הנכונות של יצחק תשובה.

"אנו מתקשים להאמין כי מול הבנקים יצחק תשובה יצליח להעביר הסדר שכזה ללא בטחונות ראויים הכולל תספורת של 70-80%", ציין אוהד אלוני מראשי ההתארגנות.

נציגי ההתארגנות קוראים ליצחק תשובה להיכנס עמה להידברות ללא שיהוי על מנת לגבש הסדר חדש בדלק נדל"ן שיתבסס על 3 נדבכים: צמצום עומק התספורת, מתן ביטחונות ראויים על בסיס הכנסות הגז העתידיות של קבוצת דלק, וריבית ראויה על קרן החוב.

ההתארגנות מחזיקי האג"ח של דלק נדל"ן בייצוגם של עו"ד יהודה רסלר ואסף ברם מונה מעל 230 מחזיקים פרטיים ומספר גופים מוסדיים אשר מהם כבר חתמו על ייפוי הכוח ומכתבי התמיכה מחזיקים בעלי כ-70 מיליון ערך נקוב.