דודי אפל החל לרצות עונש מאסר בגין מתן שוחד: "יהיה בסדר"

9 שנים לאחר הגשת כתב האישום נגדו וכשנתיים לאחר הרשעתו במתן שוחד, נכנס היום הקבלן המפורסם לכלא מעשיהו, שם הוא צפוי לרצות 3.5 שנות מאסר

טחנות הצדק טוחנות לאט, אך טוחנות: כמעט 9 שנים אחרי שהפרקליטות המדינה הגישה נגד הקבלן דוד (דודי) אפל כתב אישום, ויותר משנתיים לאחר שהורשע על-ידי בית משפט השלום בתל-אביב במתן שוחד בסך כ-1.5 מיליון שקל לראשי מועצות במטרה לקדם את ענייניו, נכנס היום (ב') אפל לכלא מעשיהו, כדי לרצות את העונש של 3.5 שנות מאסר שנגזר עליו. אפל בן ה-62 הגיע לכלא מצויד במזוודה גדולה, סירב לשוחח עם כלי התקשורת והסכים לומר רק ש"יהיה בסדר".

במאי 2010 הורשע אפל על-ידי בית משפט השלום בתל-אביב במתן שוחד, באמצעות חברת מגדל הזוהר, בכך שמימן את קמפיין הבחירות של ראש עיריית לוד לשעבר, בני רגב, בהיקף של 1.4 שקל, וכן העניק לרגב הטבות נוספות שונות. האינטרסים של אפל בלוד נגעו לבניית שכונת גני-אביב בעיר ולהפשרת אדמות חקלאיות במושב גינתון.

בנוסף, הורשע אפל במתן שוחד בגובה 95 אלף שקל לראש מועצת גבעת-שמואל לשעבר, זמיר בן-ארי, בתמורה לקידום האינטרסים שלו בשינוי יעוד של קרקעות בתחום המועצה; ובמתן שוחד לעודד טל, בכיר לשעבר במינהל מקרקעי ישראל. תשלומי השוחד ניתנו כדי שיקדמו את ענייניו בכל הנוגע לפרויקטי בנייה של חברת מגדל הזוהר שבבעלותו. בעניין טל הואשם אפל גם בכך שנתן לו שוחד בכדי שיסייע לו גם בכל הנוגע לגבי ביתו הפרטי בתל-ברוך.

פעיל פוליטי שהסתבך

במארס האחרון דחה הרכב בית המשפט המחוזי, בראשות הנשיאה דבורה ברלינר, את הערעור של אפל, שעליו ביקש לערער בשנית לעליון. בהמשך, דחה בית המשפט העליון את בקשתו של אפל לערער בשנית על הרשעתו.

פרשת השוחד, שבגינה נדון אפל למאסר, אינה הפרשה הראשונה שבה היה מעורב. שמו של אפל נקשר בעבר בפרשות שונות בפוליטיקה הישראלית, ובהן פרשת האי היווני, בה הייתה מעורבת משפחת שרון, ופרשת בר-און-חברון בממשלת בנימין נתניהו הראשונה.

אפל, פעיל ליכוד מרכזי, שנחשב בעבר למקורבו של ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון, הסתבך בפרשת האי היווני.

ב-2004 הוגש נגד אפל כתב אישום, שבמסגרתו נטען כי העביר שוחד לשרון ולראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, כדי שיסייעו לו בהקמת פרויקט נופש באי היווני פטרוקולוס, תמורת סיוע לשניים בפריימריז בליכוד. זמן קצר לאחר חשיפת הפרשה קבע היועץ המשפטי לממשלה דאז, מני מזוז, כי אין ראיות להגשת כתב אישום נגד שרון, ומאוחר יותר החליט לבטל את כתב האישום נגד אפל.

בנוסף נתבע אפל - אזרחית ופלילית - על-ידי המדינה בנוגע להתקשרות בין הצדדים בראשית שנות ה-80 לפינוי שרידי המעברות.

לפני כ-4 שנים קבע המחוזי כי אפל קיבל במירמה מהמדינה 43 מיליון שקל, וחייבו להשיב מחצית מהסכום. בראשית 2009 חויב אפל להעביר למדינה 8 מיליון שקל באופן מיידי, לאחר שבית המשפט העליון דחה את בקשתו לעכב את העברת הכסף, עד להכרעה בערעור שהגיש על פסיקת המחוזי.