מכירות סוף עונה בגלריות: זה הזמן לקנות יצירות אמנות במחירים שפויים

אמנים מנקים את הסטודיו וגלריות מארחות צעירים ומפנות מקום ליבול החדש ■ מקבץ מכירות אמנות לסוף הקיץ, במחירים שאפשר לקחת הביתה ■ כמה זה יעלה לנו? הנה כמה הצעות מפתות

בתקופה שבין אוגוסט לספטמבר, כשהחום המתיש מטיל עלינו תרדמת סוף קיץ, יוצאים הגלריות והאמנים בהצעות מפתות לניקוי המחסנים ופינוי הסטודיו לקראת עונה חדשה של יצירה. זוהי הזדמנות גם למי שאינו נוהג לקנות אמנות בדרך-כלל, להסתכל על הצעות מפתות ולהתאהב ביצירה מקורית, במחירים שאפשר לקחת הביתה.

מעניינות במיוחד ההתארגנויות העצמאיות של אמנים בקבוצות ובחברותות, כמו למשל זו של סדנת ההדפס וגלריית בעלי המלאכה, שתמחרו את היצירות במכירת הקיץ המיוחדת בין 1,000 ל-6,000 שקל בלבד. עבודות ציור, צילום, פיסול והדפסים של רקפת וינר עומר, יואב אפרתי, מאיה אטון, דני קרוון, הלל רומן, דוד עדיקא, הילה עמרם, אורי גרשוני, שחר גולן סריג, שמעון פינטו, ג'ניפר אבסירה, ניבי אלרואי, גבריאלה קליין, לאה אביטל ועוד.

בקומת העיצוב של הגלריה נמכרים פריטי עיצוב ואיור של בתיה קולטון, ירמי פינקוס, גיא שגיא, ג'ובוי, תמר מושקוביץ ואחרים, במחירים שמתחילים ב-50 שקל בלבד.

פתיחת תערוכת המכירה: 30.8 בשעה 20:00, התערוכה תימשך עד ערב ראש השנה. ב'-ה' 10:00-18:00, ו'-ש' 11:00-13:00, סדנת בעלי מלאכה, י.ל. פרץ 15, ת"א.

בוגרי בצלאל וספיר מתארחים בגלריות

ז'אנר נוסף של פעילויות סוף קיץ הן תערוכות אירוח בגלריות המבוססות. גלריה זימאק פותחת השבוע לראשונה תערוכה קבוצתית של בוגרי המחלקה לצילום באקדמיה בצלאל. בתערוכה מוצגות עבודות גמר שנבחרו בקפידה מבין הפרויקטים של בוגרי המחלקה. זוהי הזדמנות לאמנים בראשית דרכם לקבל במה מכובדת ולפרוץ לתודעה של חוג האספנים ושוחרי האמנות. מנגד, זוהי הזדמנות לקהל לראות עבודות שבדרך-כלל מתקשות לדלג מעבר למשוכת תערוכת הבוגרים ומייחלות לחשיפה. לדברי האוצרים, התערוכה מסמנת את המגמות העכשוויות בתחום הצילום של צלמי הדור הבא בארץ. כך למשל, דוריאן גוטליב המתייחס ביצירתו לעובדת היותו ילד מאומץ שהביאו הוריו מרומניה בשנות ה-80?. מבלי משים הוא מייצג דור חדש של יוצרים ושאלות במציאות הישראלית.

גלריה שלוש מארחת את תערוכת בוגרי המחלקה לאמנות במכללה האקדמית ספיר שבשדרות. האוצרים - נעמי אביב ודני יהב בראון, מציינים כי בתערוכה אפשר לזהות שפה אמנותית שלקוחה מעולם של פיענוח פני שטח - ארכיאולוגיה או גאולוגיה.

בצלאל: פתיחה חגיגית מחרתיים, יום ה', 23.8, 20:00,

ב'-ה' 11:00-19:00, ו' 10:00-14:00, שבת 11:00-14:00.

זימאק: ה' באייר 68, ת"א.

גלריה שלוש: עד ה-7.9, מזא"ה 7, ת"א.

חשיפה לצפון

התערוכה "קיץ חם" שנפתחת השבוע בגלריה בקיבוץ כברי חונכת שש שבתות של מפגשי אמן עם רון עמיר ומירית כהן-כספי. הפעילות תכלול הקרנות מונחות של סרטי אנימציה לילדים וסרטי אמנות למבוגרים, הקרנת רצף עבודות וידיאו-ארט "הבית שלי הוא הבית שלך" בעריכת ובהנחיית ליליאנה אורבך.

בנוסף מתקיימת בגלריה תערוכת מכירה "עודף מ-300 ועודף מ-3,000", שבה משתתפים כ-100 אמנים ותיקים וידועים לצד צעירים בראשית דרכם.

העבודות במכירה מוצגות באתר הגלריה: cabrigallery.org.il

פתיחה חגיגית: שבת, 25.8 בשעה 13:00, בגלריה בקיבוץ כברי.