קירשנבאום הוא לא רובין הוד

לדברי מוטי קירשנבאום, הוא שותף למאבק העובדים בערוץ 10. האמנם?

"כל המאבק שירון (לונדון) ואני שותפים לו הוא בגלל העובדים האחרים בערוץ 10" - כך פורסם אתמול (ג') ב"גלובס" מפי מוטי קירשנבאום.

על זה נאמר: חחחח... בחייך, קירשנבאום, מן הידועות, למי שיודע, יש דבר אחד שאליו אתה, המוכשר והמצחיק, מתייחס אליו מאוד ברצינות: כסף. שלך, לא של אחרים. אפילו הלכת לבית הדין הארצי לעבודה כדי לקבל עוד 5% פנסיה, בנוסף לסכום הגבוה שכבר קיבלת. ולקבל ממי? ערוץ 1, שאנשיו תמיד היו לא פחות עניים ומפוטרים מערוץ 10.

אז רובין הוד אתה בטח לא; הוא לקח מהעשירים ונתן לעניים, ואתה מכניס לכיסך. זה כמובן לגמרי בסדר, אבל בשביל מה הקשקוש המתחסד הזה?

הרופא מקלן למען הנימולים

"לא ייתכן שדת תשמש אישור לפגיעה בחסרי ישע" - מחמם את הלב לשמוע מילים אלה מפיו של רופא גרמני. במיוחד שחסרי הישע שבהם מדובר הם יהודים. מאד מפתה להשחיל באיזה מקום את המילה אנטישמיות. כאילו, עכשיו נזכרת? אין לכם, הגרמנים, עניינים אחרים לעסוק בהם שאתם נטפלים עכשיו ליהודים? ובנושא כה רגיש?

אין לי מושג מה המניעים של הרופא מקלן שהגיש את התביעה נגד הרב-המוהל דוד גולדברג. אולי באמת יש כאן רצון לנגח את היהודים, להקשות על חיי הדת שלהם. לך תדע. אבל זה ממש לא משנה. יהיו המניעים הכי שליליים, עדיין מותר, צריך, לשאול אם יש בתלונת הרב היגיון, ואולי אפילו יותר מכך.

מי המוהל הזה?

אני חושב שכולנו, או לפחות רובנו הגדול, מקבלים את המוהל כדבר מובן מאליו. לא עלה על דעתנו לשאול - רגע אחד, בידי מי אנחנו מפקידים את חיי הבן שלנו, או לפחות את עתיד חייו המיניים? מי זה המוהל הזה שחותך את הבן שלנו? מאיפה בא? מה הוא יודע? איזו הסמכה יש לו לחתוך בבשר החי? האם הוא כשיר לעשות זאת?

האירוניה היא שכאשר אנחנו הולכים לרופא, מנתח או אחר, אנחנו משתדלים לדעת עליו הכול. הכשרתו, כישוריו, אם אפשר גם המלצות וכיו"ב. אפילו כשמדובר ברופא שיניים. אבל את הבן יקיר לנו אנחנו מפקידים, ואולי לפעמים מפקירים, בידיו של איש עם זקן הממלמל פסוקים וחותך את בננו הקט. איש אלמוני שלא ידוע לנו כמעט דבר על יכולותיו בתחום הניתוחים.

דאגה לא תאורטית

הדאגה אינה תאורטית. אמנם רוב המוהלים יודעים את מלאכתם ומבצעים אותה כראוי. אבל יש גם מקרים שבהם נגרמים לילד נזקים, לפעמים בלתי הפיכים. בשנים האחרונות מתרבים האנשים המעדיפים לבצע את ניתוח המילה בבית-חולים. אבל אלה יוזמות פרטיות. נראה לי שצריך לקבוע בחוק שכריתת אברים תיעשה אך ורק על-ידי אנשי רפואה, או לפחות מי שהסמיכו לכך.

חבל שנורת האזעקה הודלקה דווקא בגרמניה. מצד שני, כל מעשה שלהם שיכול להועיל ליהודים - למה לא? עכשיו נראה את היהודים מועילים לעצמם.