דב בהרב מציג: תשואה של 360% ב-21 חודשים על מלאנוקס

מכר באחרונה מניות החברה שבה הוא מכהן כדירקטור בשווי של 6.2 מיליון שקל, וברווח של 4.8 מיליון שקל

אומרים שמזל הוא חלק בלתי מבוטל מההצלחות שלנו בחיים, וסביר להניח שדב בהרב, מי שהיה בעברו מנכ"ל אמדוקס, היה מסכים. בהרב, נזכיר, מונה בנובמבר 2010 לדירקטור במלאנוקס , מי שהוכתרה באחרונה כהצלחת העשור בהיי-טק הישראלי. מניית מלאנוקס, המפתחת שבבים לתקשורת מהירה בין משאבי מחשוב ארגוניים, נסחרה אז סביב רמה של 24 דולר, ומחיר תלת ספרתי למניה נראה כמו חלום רחוק.

פחות משנתיים עברו, ואיל וולדמן, מייסד ומנכ"ל החברה, הוכיח כי לפעמים חלומות מתגשמים, ומלאנוקס הכפילה מאותה תקופה את שוויה כמעט פי חמישה. אתמול, דרך אגב, נסגרה המניה על מחיר שיא של כל הזמנים - 114 דולר - המשקף שווי חברה של 4.5 מיליארד דולר, תשואה של 251% מתחילת השנה.

בהרב (61), שאולי הבין כי הוא מצטרף לדירקטוריון של חברה שדרכה מעלה סלולה אך לא היה חותם על כך, הרוויח לא מעט מהנסיקה של מניית מלאנוקס. כמו כל דירקטור, עם כניסתו לתפקיד קיבל בהרב חבילה של 50 אלף אופציות למניות מלאנוקס, ואלו ניתנו לו לפי מחיר מימוש של 24.19 דולר, מחיר המניה ביום כניסתו לתפקיד.

הגיע עם כיסים מלאים

שנה ותשעה חודשים עברו, חלק מהאופציות הבשילו, ובהרב לא נותר אדיש לנסיקת המניה ומימש את האופציות שהבשילו למניות. בהרב מכר 13,833 מניות לפי מחיר של 111.36 דולר למניה, תמורת 1.5 מיליון דולר (6.2 מיליון שקל), וברווח של 1.2 מיליון דולר (4.8 מיליון שקל). האופציות שנותרו בידיו משקפות לו רווח "על הנייר" של 3.2 מיליון דולר (13 מיליון שקל).

בהרב, ואת זה חשוב לציין, היה איש עשיר לפני שהצטרף לדירקטוריון מלאנוקס. אמדוקס, סביר להניח, תגמלה אותו באופן נדיב (בהתאם לתפקידו), ודי הגיוני שבהרב צבר בחברה הון די נאה. ועדיין, אין הרבה מנהלים בכירים בארץ שמתמנים לדירקטורים בחברת היי-טק, ותוך פחות משנתיים מכפילים כמעט פי חמישה את שווי המניות שקיבלו. בהרב, דרך אגב, קיבל אשתקד ממלאנוקס שכר דירקטור בשווי של 40,451 דולר.