שתי העונות הבאות של "האח הגדול" ישודרו זו אחר זו

קשת מינתה אחראית רווחה חיצונית למתמודדי הריאליטי ■ סמנכ"ל התוכן בזכיינית, רן תלם: "מברך על החלטת משרד הבריאות על הקריטריונים להתמודדות עם צרכים נפשיים של משתתפי ריאליטי"

"אני שמח על ההחלטה של משרד הבריאות", כך אומר ל"גלובס" רן תלם, סמנכ"ל התוכן של זכיינית ערוץ 2 קשת לאור קריטריונים עליהם המליצה ועדה מיוחדת של המשרד להתמודדות עם צרכים נפשיים של משתתפי ריאליטי. בין היתר המליצה הוועדה ללוות אישית, תוך סודיות, את מתמודדי הריאליטי לפני, במהלך התוכנית וגם אחרי סיומה ולהחתים על חוזה שמבהיר כי הוא עלול להיקלע למצוקה נפשית ללא סביבתו המוכרת שתתמוך בו. המלצות סופיות בנושא יינתנו על-ידי הרשות השנייה.

לדברי תלם, מרבית הנושאים שהעלתה הוועדה כבר הונהגו על-ידי קשת. "בסופו של דבר זה מאוד עוזר לכולם שמנסחים את התובנות ושמים אותם על נייר ואומרים שיש פרוטוקול שלפיו צריך לעבוד", הוא אומר. "אני חושב שחלק מהנהלים שכתובים שם כבר היו נהוגים ב'אח הגדול', אני חושב שזה טוב לתוכניות ריאליטי אחרות בקשת ובכלל בזכייניות אחרות. הבדיקה לאחור היא משהו שאנחנו מאוד מעריכים".

תלם מספר כי בקשת כבר הנהיגו שינויים בכל הפקות הריאליטי של הזכיינית. "הוקם גוף אתי רפואי בראשותו של ד"ר גיל סיגל שיקבל את הסמכות בתחום הזה וכל נושא רפואי יעבור דרכו", הוא אומר.

כמו כן, נודע כי קשת מינתה אחראית רווחה, עובדת סוציאלית בשם יעל אסולין, ששימשה כקצינת בריאות נפש בצה"ל. היא תלווה את המתמודדים בתוכניות הריאליטי לכל אורך התהליך ותתנהל גם מול משפחותיהם. אסולין, תהווה הגורם - החיצוני להפקה - שיהיה אמון על כל צורך של המתמודדים.

הפקה יעילה יותר

בתוך כך, נערכים בקשת להפקה יעילה יותר של העונות הבאות של "האח הגדול". החל מהחורף ישודרו בזו אחר זו שתי עונות של התוכנית (בכפוף לאישור הסופי של הרשות השנייה) - הראשונה והרגילה והשנייה, עונת VIP. משמעות הדבר כי ההפקה של שתי התוכניות תתקיים במקביל, על מנת לחסוך במשאבים. "זו אופרציה שלא עשינו אף פעם", אומר תלם, "זה כולל שני צוותים שעובדים במקביל. מלהקים שתי עונות, בונים שני מערכי משימות ובמקביל ננסה להכיל בבית אחד, שני בתים. אנחנו ננסה לייצר את התחושה שאתה נכנס לבית אחר, בזמן שזה אותו הבית".

לדברי תלם, "תהיה הפסקה קצרה של כמה שבועות בלבד, לא מסוג ההפסקות שאנחנו נוהגים לקחת. בניגוד להרבה מדינות יש לנו שתי בעיות. כלכלית, אנחנו בשנה מאוד קשה אשר מחייבת התייעלות שדורשת מאמץ קשה. בעיה נוספת היא עונת החגים ששוברת את השנה".

- אתם מצפים לרייטינג דומה?

"'האח' היא תוכנית טלוויזיה גדולה. המספרים שהיו בשנה שעברה לא ברור אם יחזרו. אם היינו צריכים להפריד בין העונות, לא היינו מצליחים לעמוד בזה כלכלית. אנחנו ממשיכים לנסות ולהפתיע וזה יהיה מעולה לחזור עם עונת VIP, אחרי 3 שנים".