קבוצת דלק: זינוק של 20% בהכנסות; 51 מיליון ש' רווח נקי

המנכ"ל אסי ברטפלד: "הגידול בהכנסות וברווח התפעולי הם הוכחה לאיתנות הפיננסית ולטיב איכות הפורטפוליו שלנו" ■ ההכנסות הסתכמו ב-16.9 מיליארד שקל

קבוצת דלק מדווחת היום (ד') על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה, תוך שהיא מציגה זינוק של כ-20% הכנסות ל-16.9 מיליארד שקל, לעומת 14 מיליארד שקל הכנסות אשתקד. הרווח הנקי, לעומת זאת, נחתך ב-50% ל-51 מיליון שקל, לעומת 101 מיליון שקל רווח נקי אשתקד (ועל כך בהמשך).

את הגידול בהכנסות מייחסת הקבוצה בעיקר לפעילותה בתחום הדלקים בארה"ב, וכן לאור עליית מחירי הדלק אשר הובילה לגידול בהכנסות בתי הזיקוק ותחנות הדלק של הקבוצה. מנגד, הירידה המשמעותית ברווח הנקי נובעת מרווחים חד-פעמיים שרשמה קבוצת דלק אשתקד, בהיקף של 171 מיליון שקל, לאור מכירת מניות נובל אנרג'י.

הרווח התפעולי של הקבוצה הסתכם ב-738 מיליון שקל - זינוק של 18% לעומת רווח תפעולי של כ-628 מיליון שקל אשתקד. כלל פעילויות הקבוצה היו רווחיות הרבעון, להוציא את פעילות הביטוח בחו"ל (שרשמה הפסדים של כ-41 מיליון שקל, לעומת 125 מיליון שקל אשתקד).

לאור תוצאות המחצית הראשונה החזקות של הקבוצה (פירוט בהמשך), החליטה החברה על חלוקת דיבידנד בסך של כ-80 מיליון שקל.

ברטפלד: "הרבעון הטוב בתולדות דלק US"

קופת קבוצת דלק נמצאת כיום ביתרת נזילות של כ-1.4 מיליארד שקל (אחרי מכירת 5% מדלק US) ואילו הנכסים הסחירים של הקבוצה נאמדים בשווי של מעל 12 מיליארד שקל.

אסי ברטפלד, מנכ"ל הקבוצה, אמר בהמשך לפרסום הדוחות, כי "הגידול בהכנסות וברווח התפעולי הינם הוכחה לאיתנות הפיננסית ולטיב איכות הפורטפוליו של קבוצת דלק. ברבעון המקביל רשמנו רווחי הון כתוצאה מימוש מניות נובל, בקיזוזם עלה הרווח הנקי של קבוצת דלק ברבעון באופן משמעותי.

"הרבעון השני של דלק US היה הרבעון הטוב בתולדותיה מבין כל הרבעונים השניים שלה; לפני כשבועיים מכרנו כ-5% ממניות החברה, מהלך שבזכותו צפויה הקבוצה לרשום בדוחות הרבעון השלישי רווח לפני מס בסך של כ-134 מיליון שקל, אשר ייזקף כגידול בהון העצמי של הקבוצה. עסקה זאת היא הוכחה לגמישות הפיננסית של הקבוצה וליכולתה לממש אחזקות סחירות".

הכנסות מפעילות חיפושי והפקת גז ונפט הסתכמו ברבעון ב-149 מיליון שקל לעומת 177 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד. הרווח הנקי עמד על כ-12 מיליון שקל. הכנסות דלק US הסתכמו ב-8.2 מיליארד שקל, ואילו הרווח נקי הסתכם בכ-296 מיליון שקל.

הכנסות דלק ישראל הסתכמו בכ-1.66 מיליארד שקל לעומת כ-1.62 מיליארד שקל אשתקד. הרווח הנקי הסתכם בכ-5 מיליון שקל. הכנסות דלק אירופה הסתכמו בכ-4.5 מיליארד שקל לעומת כ-3.5 מיליארד שקל אשתקד. הרווח הסתכם ב-40 מיליון שקל.

הכנסות רודשף הסתכמו בכ-353 מיליון שקל לעומת כ-309 מיליון שקל אשתקד. הרווח הנקי זינק ל-18 מיליון שקל, לעומת רווח של מיליון שקל אשתקד. הכנסות הפניקס ברבעון הסתכמו בכ-1.71 מיליארד שקל, והרווח הנקי ב-31 מיליון שקל.

הכנסות רפבליק הסתכמו ב-172 מיליון שקל עם הפסד נקי של 9 מיליון שקל (לעומת 24 מיליון דולר בתקופה המקבילה), אילו דלק רכב הציגה הכנסות של 1.06 מיליארד שקל, עם הפסד של כ-60 מיליון שקל.