הפניקס על חוב דלק נדל"ן בסך 72 מ' ש': "הבטוחות שוות יותר"

רבעון חלש לחברת הביטוח של תשובה שהפסידה 31 מ' ש' ■ רשמה רווח של 89 מיליון שקל במחצית השנה

בעקבות שינוי אומדני תוחלות החיים שעל פיהם פועלות חברות הביטוח ובשל השפעות שוקי ההון, סיימה קבוצת הביטוח והפיננסים הפניקס את הרבעון השני של 2012 עם מעבר להפסד של כ-31 מיליון שקל, בדומה לשאר הענף. בשקלול רווחים והפסדים מהשקעות שנזקפו לקרנות הון, רשמה החברה גידול של כ-260% בהפסד הרבעוני הכולל, שהסתכם בכ-69 מיליון שקל.

בשקלול הרבעון הראשון, שהיה טוב בהרבה, מציגה החברה שבניהול אייל לפידות ובשליטת קבוצת דלק ירידה של כ-31% ברווח הנקי שהסתכם בכ-89 מיליון שקל; הרווח הכולל הסתכם בכ-90 מיליון שקל - גידול של כ-130% ביחס למחצית המקבילה.

מדוחות הפניקס עולה שרפורמת עדכון אומדני תוחלת החיים תעלה לחברה כ-63 מיליון שקל נטו (כ-97 מיליון שקל לפני מס). עלות זו נחלקת להפסד מיידי של כ-29 מיליון שקל נטו (כ-45 מיליון שקל לפני מס), ו-34 מיליון שקל (52 מיליון שקל לפני מס) שייפרסו וישפיעו על רווחי הקבוצה בעתיד לאורך תקופת הפוליסות.

"מתקיימות פגישות עם בנוגע לרכישה"

בתחומי הביטוח והחיסכון המרכזיים, ובניכוי השפעת שינוי לוחות התמותה, הפניקס מציגה תוצאות של צמיחה - כלל מגזרי הפעילות הניבו רווח כולל מתחילת השנה. עיקר הרווח במגזר החיסכון לטווח ארוך נובע מפעילות הגמל, שמנוהלת ברובה המכריע בבית ההשקעות אקסלנס.

תחום הבריאות ממשיך להניב רווחים נאים (כ-19 מיליון שקל ברבעון וכ-51 מיליון שקל במחצית), אולם בתחומי הרכב רכוש ובביטוחי החבויות שאינם ביטוחי החובה לרכבים החברה רשמה הפסדים. בית ההשקעות אקסלנס מניב לחברה רווחים נאים גם באמצעות השירותים הפיננסיים שתרמו רווח של כ-52 מיליון שקל מתחילת השנה.

לגבי מכירת השליטה בהפניקס אין חדש בדוחות, ומצוין שם כי "במסגרת בדיקת האפשרויות למכירה, מתקיימות פגישות עם גורמים המתעניינים ברכישה, ובהם עם הקרן הבינל' KKR. טרם הוגשה הצעה או נתגבשה הסכמה כלשהי בנושא, ולא ברור כלל אם תגובש הצעה כזאת".

לגבי החוב של דלק נדל"ן, גם היא בשליטת תשובה, להפניקס מצוין כי "נכון למועד הדוח, יתרת החוב בהלוואות עומדת על כ-72 מיליון שקל בריבית ריאלית שנתית של 10%". דלק נדל"ן לא עמדה בתנאי התשלום עד כה, כך שהחוב כולו הועמד לפירעון מיידי ויתרת החוב נושאת ריבית פיגורים. להפניקס ביטחונות בדמות שיעבוד על 100% ממניות אלעד ישראל מגורים, 30% ממניות דלק נדל"ן נכסים מניבים ועוד, לגביהם מצוין ש"לחברה הערכת שווי לפיה שווי הבטוחות גבוה מיתרת ההלוואה הרשומה בספרים".

דוחות הפניקס
 דוחות הפניקס