תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

NetApp: מערכות אחסון חכמות למגזר ה- Mid-Market

"אחסון הוא נושא מורכב, אבל אין סיבה להסתבך שלא לצורך בגישות מיושנות לפתרון", אומר גיא רחמים, מנהל הנדסת מערכות ב-NetApp בישראל

"גם במגזר ה-Mid-Market, שמוגדר בישראל בין 100 ל-1000 עובדים, אי אפשר להתעלם מהעלויות הגבוהות והנצילות הנמוכה של מערכות אחסון מיושנות - למרות שאין בארגון האופייני מי שידע לנהל את הנושא ברמה הקיימת במגזר ה-Enterprise. כי לא מדובר רק בעלויות גבוהות ובזמינות של מנהלי מערכות אחסון מקצועיים. תשתית החומרה של חברה בינונית, Windows או VMware על שרתים סטנדרטיים בדרך כלל, לא מאפשרת הטמעת פתרונות ניהול המסוגלים להתמודד בהצלחה עם מורכבות. ומצד שני, העסקים הבינוניים לא זקוקים, שוב בהכללה גסה, למרבית הפונקציות של פתרון ניהול IT "כבד". הפתרון עצמו יכול להכביד על משאבי ה-CIO - ובכלל, חבל על הכסף. ארגונים אלה זקוקים לפתרונות אחסון "קלים", יעילים, פשוטים להטמעה ולניהול - ובעיקר זולים".

רמת כניסה חדשה לעולם האחסון המנוהל

את היעד הזה בדיוק אמורה לכבוש המערכת החדשה של NetApp לעסקים בינוניים, FAS 2220. היא מספקת רמת כניסה חדשה לעולם הפתרונות הייחודיים שעשו את NetApp לחברת האחסון המומלצת על ידי האנליסטים והעיתונות המקצועית. "חברת האחסון מספר 1" הכריז עליה העורך של InfoPro. "מקום ראשון בין פתרונות האחסון לסביבת שרתים וירטואליים", אומרים עורכי Storage Magazine. "ספק החומרה המוביל" על פי CIO Magazine. איך קרה שחברה צעירה יחסית מצליחה לחדור לליבת המחשוב הארגוני השמרני מטבעו ולהחליף פתרונות מסורתיים של ספקי מערכות אחסון גדולים וותיקים יותר? "מדובר בגישה חדשה לנושא, שעוצבה על "דף חלק" ללא המגבלות שמצרות את חופש הפעולה של ספקים מסורתיים", אומר גיא רחמים. "לדוגמה, לחברות הוותיקות יש אינטרס בשימור המורכבות כי כך מרוויחים יותר וכובלים את הלקוח לספק. אנו מאמינים כי רק האינטרס של הלקוח צריך להשפיע על פיתוח גישות מהפכניות ואימוץ טכנולוגיות חדשות."

לכן NetApp הייתה הראשונה להציע "פתרון אחסון מאוחד", Unified Storage, שמסלק את החציצה המלאכותית בין SAN ו-NAS ובין סוג אחד של כוננים למשנהו. "אפשר לומר שאנו המצאנו את ה"וירטואליזציה של האחסון". NetApp הייתה גם הראשונה להציע פתרונות תוכנה שמקטינים דרמטית את הצורך לרכוש תוספות חומרה. כמו טכנולוגיות Dedup, מתודת Thin Provisioning ודחיסה On The Fly, שמקטינות את דרישות הנפח בפקטור שבין 2 ל-4, באחריות. ספקים אחרים חשבו שהשתגענו, שאנו כורתים את הענף עליו אנו יושבים כי כך נוכל למכור פחות נפחי אחסון. אבל הלקוחות הצביעו NetApp, בגדול, כי זו החברה היחידה שמאפשרת להם להתמודד עם קצב גידול שנתי של כ-60 אחוז בדרישות האחסון - ללא תוספת לתקציב הקניות וללא צורך בתוספת כוח אדם".

עקרונות מנחים להצלחה

האסטרטגיה המנצחת של NetApp מבוססת על 3 עקרונות:

  • Start Right: התחילו עם הפתרון הנכון, ההולם את היעדים העסקיים שלכם לטווח בינוני וארוך. לא מספיק לקבל מענה נקודתי לצורך רגעי, תחשבו על יכולת הגידול ועל הקושי הפוטנציאלי של שדרוג. בקצב הנוכחי, דרישות האחסון של עסק ממוצע יגדלו פי 10 תוך 5 שנים. האם הפתרון המוצע מסוגל לספק את הנפח הזה? האם הגידול יגרום לשיבושים בעבודה השוטפת? האם תזדקקו לגיוס כוח אדם נוסף? "סוף מעשה במחשבה תחילה" היא תובנה עתיקה שלא נס ליחה ומערכת אחסון טובה היא זו שלא נתפרה "טלאי על טלאי".
  • Keep It Simple: אל תסתבכו, אל תתפתו לרכוש פתרונות שמסיחים את הדעת מהעיקר - תמיכה אפקטיבית בביזנס, ואל תהפכו לשבויים של מוצרים קנייניים שמכניסים אתכם לסמטאות ללא מוצא. עם FAS 2220 אתם מקבלים פתרון שיכול לגדול עד 180 טרה-בייט ללא שדרוג (מעל הרף הזה ביכולתכם לטפס בקלות כל הדרך עד 4320 טרה בייט, עם דגמים תואמים של NetApp), לתמוך בכל הפרוטוקולים ללא תוספת מחיר, להכפיל פי 3 את הביצועים ולחסוך 50 אחוז מעלויות התחזוקה. איך NetApp עושה את הפלא הזה? על ידי שמירה קנאית על עקרון הפשטות.
  • Grow Smart: האחדת כל משאבי האחסון במערכת וירטואלית אחודה, פשטות ואוטומציה של מרבית תהליכי הניהול, אינטגרציה עם פלטפורמת System Manager ועוד אלף פרטים קטנים אך חשובים, מתווים ללקוח נתיב צמיחה בטוח. התפיסה ההוליסטית, שרואה במערכת האחסון חלק ממערכת טכנולוגית להשגת יעדים עסקיים, מבטיחה שכל צעד שתעשו בפיתוח והרחבת הפתרון יהיה חכם. חכם במשמעות שאף פרוטה לא תבוזבז על רכיבים שמחר יהיו מיושנים מדי. חכם מבחינת דרישות התחזוקה המידיות ומבחינת עלויות בעלות כוללות. ובעיקר, חכם מבחינת התמורה האפקטיבית שתקבלו לכספכם.

Do More With Less

"כי זה בסופו של דבר משמעות הסיסמה Do More With Less, שאנו שומעים מכל עבר", אומר גיא רחמים. "יש כאן דרישה כפולה: גם לעשות יותר - יותר עסקים, יותר נוכחות באינטרנט, יותר שביעות רצון של המשתמשים ויותר ציות לתקנות - וגם לספוג קיצוץ בתקציב, הקטנת כוח האדם ושעות העבודה המוקדשות לניהול ותחזוקת מערכות קיימות. היעד לעשות יותר עם פחות מחייב גם לחשוב בצורות חדשות בנוגע לשרתים ותצורת ה-Datacenter בכללותה, לכן מערכת האחסון צריכה לספק ללקוח חופש גמור באימוץ הטכנולוגיות הכדאיות ביותר. רוב הארגונים היום נמצאים בתהליך וירטואליזציה מקיף, שמוביל אותם לבסס את ליבת המחשוב הארגוני על פלטפורמות X86 - לינוקס או Windows, מיקרוסופט או VMware. עבורם פתרון אחסון של NetApp הולם ככפפה ליד. ומי שכבר עושה את הצעד הבא, מה-Datacenter הווירטואלי לענן, הארכיטקטורה שלנו היא היחידה שמבטיחה הגירה קלה, בטוחה ומהירה. לא משנה אם אתם רואים בעתידכם ענן פרטי או ציבורי, כשאתם מתחילים עם NetApp וגדלים עם NetApp, תגיעו ליעד בדרך הבטוחה ביותר".

סיפור ההצלחה של NetApp כבר נלמד בבתי הספר למנהל עסקים. מהתחלה צנועה כסטארט-אפ ב-1992 היא הגיעה למכירות שנתיות של 6.23 מיליארד דולר בשנה שהסתיימה באפריל 2012. ההצלחה בישראל מרשימה אפילו יותר. הסניף המקומי נפתח רק לפני 14 שנה ומאז כבשה החברה נתח שוק מרשים, של כ-30 אחוז, מול מתחרות מבוססות היטב כמו EMC, יבמ, HP ו-Sun. "אין ספק שהגישה שלנו מתאימה ללקוח הישראלי" אומר גיא רחמים. "לקוח זה ידוע כמי שמוכן להוביל שינויים כול עוד הם מספקים יותר תמורה לכספו. אבל אסור לשכוח את התרומה המהותית של המשווקים שלנו בישראל - אנקור, אמת מחשוב, GlassHouse, הראל, מלם-תים ו-We! - שיוצרים את החיבור לעולם העסקים המקומי, מכניסים אותנו לפרויקטים החשובים ביותר ומרחיבים ללא הרף את "העקבות" של NetApp בכל המגזרים. אנו, מצידנו, לעולם לא נתחרה בהם. המפיצים הם שותפים לכל דבר והנאמנות שלנו מובטחת להם כל עוד הם נאמנים ל-NetApp. לאור הכדאיות המובהקת של השתייכות לרשת ההפצה הזאת, אני מאמין כי אחוזי החדירה שלנו לשוק הישראלי רק יגדלו. אני מצפה ליום בו NetApp תוכרז כספקית האחסון מספר 1 בישראל - ובטוח שהיום הזה יגיע יותר מהר ממה שאני מעז לנחש".