גורמים כלכליים: אם נפחית את הבלו, נעלה מס אחר ובמיידי

בעקבות הביקורת צצה שוב האפשרות שראש הממשלה יאלץ להפחית את הבלו בכ-25 אגורות, מהלך שעלותו כ-100 מיליון שקל לחודש ■ נתניהו יחליט על צעדיו עד מוצאי שבת ■ ייתכן שדיונים בנושא יתחילו מחר

מחירי הדלק אמורים לזנק במוצ"ש ב-55 אגורות לליטר לשיא של 8.25 שקלים לליטר. האם רה"מ נתניהו יחליט למתן את רוע הגזירה ולהוריד את מס הבלו כפי שעשה בעבר? לראש הממשלה יש עד מוצ"ש להחליט על צעדיו. בעקבות הביקורת צצה שוב האפשרות שראש הממשלה יאלץ להפחית את הבלו בכ-25 אגורות, מהלך שעלותו כ-100 מיליון שקל לחודש.

לפיכך אומרים היום גורמים כלכליים בכירים בירושלים כי אם יופחת הבלו יהיה צורך להעלות מס אחר באופן מיידי על מנת למנוע את הפגיעה בקופת המדינה. הגורמים הסבירו כי ראש הממשלה יחליט על צעדיו עד מוצאי שבת.

נזכיר כי בעבר המתין נתניהו עד הרגע האחרון כשמחירי הדלק עלו מעבר ל-8 שקלים במהלך הפחתת הבלו. הגורמים מדווחים עוד כי כעת לא מתנהלים דיונים רשמיים בנושא אך לא מן הנמנע שהם יתחילו כבר מחר.

היום פרסם משרד האנרגיה כי מחיר הבנזין בשירות עצמי לחודש ספטמבר יועלה במוצ"ש ב-55 אגורות ויעמוד על 8.25 שקלים, מדובר בהתייקרות של 7.14%, הנובעת ברובה מעליית מחיר הנפט בשווקי אירופה.

במשרד ראש הממשלה ובמשרד האוצר סירבו להגיב לדברים.