חברי הכנסת תוקפים: "עליית מחירי הדלק - מעשה ידי נתניהו"

לקראת עליית תעריפי הדלק הלילה לשיא של 8.25 שקלים לליטר בשירות עצמי, תוקפים חברי כנסת את ההחלטה של רה"מ שלא להתערב ■ ח"כ ברוורמן: "אין קשר בין מחירי הנפט בעולם להעלאת מחיר הדלק"

מחירי הדלק יעלו הלילה בחצות ויגיעו לשיא של כל הזמנים. חברי כנסת תוקפים את אי-התערבותם של ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר שטייניץ בהחלטה הכואבת. "שליש מעליית הדלק היום הוא מעשה ידי נתניהו", הדגישה יושבת ראש העבודה ח"כ שלי יחימוביץ'. "בו בזמן הוא מורה על ייצוא גז טבעי ומחסל סיכוי לאנרגיה זולה בעתיד. גם העלאת שווי שימוש ברכב ליסינג היא פגיעה ישירה במעמד הביניים".

יחימוביץ' אמרה כי "הודעת נתניהו ושטייניץ שלא יתערבו בעליית מחירי הדלק, היא הודעה שקרית. השניים דווקא כן מתערבים, ושליש מעליית מחירי הדלק היום היא תוצאה ישירה של המיסים הבלתי צודקים שהטילו על הציבור". היא הבהירה: "הרעיון שעשירים מופלגים נושאים היום בהעלאת מס זהה על ליטר דלק לזו של מורה או פועל בפניציה - הוא רעיון מעוות".

גם חברה לסיעה, אבישי ברוורמן, מתח ביקורת על התנהלות ראש הממשלה ושר האוצר. "העלאת המס על הדלק איננה קשורה למשבר הכלכלי באירופה ולא לסנקציות על איראן - זו המדיניות של שטייניץ ונתניהו", כתב ברוורמן בעמוד הפייסבוק שלו. "אין קשר בין מחירי הנפט בעולם להעלאת המחיר על הדלק. מחיר הנפט בעולם לא עלה בצורה דרמטית והוא אף זהה לשנים שבהן מחיר הדלק נשאר נמוך".

ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה) התייחס הבוקר באירוע שבתרבות בחולון להעלאת מס הדלק והאשים כי נתניהו פוגע בציבור הרחב. "ראש הממשלה ממשיך להכניס את ידו לכיס הציבור על מנת לתדלק את סדר העדיפויות המעוות שלו", אמר ח"כ פלסנר. "ממשלת נתניהו מממנת דיור עבור מתנחלי מגרון בשווי של 660 אלף שקל למשפחה ומשקיעה מאות אלפי שקלים עבור כל משפחה חרדית בעיר חריש ומגישה את החשבון לציבור המשרת והעובד שהחל מהלילה יספוג גזרה נוספת".

"מלחמת ההתשה"

מנהיג מאבק הדלק זאב גראואר האשים את ממשלת נתניהו בהפקרת האזרחים והתשתם. "המלחמה אשר מטרידה אותי יותר מכל, שממנה אין לי את היכולת להסתתר היא מלחמת ההתשה שאותה מנהיג ראש הממשלה כלפי אזרחי המדינה", הדגיש גראואר.

הוא הוסיף כי "מדובר במרכיב שמעלה לנו את יוקר המחייה וגורם להאמרת כלל המוצרים במשק, לדלק השפעה ישירה על כלל המשק, אם מדובר במחיר החשמל, הלחם, הפסטות, החלב ומוצריו ועוד שלל מוצרים שמשונעים על ידי כלי תחבורה ומיוצרים במפעלים שנזקקים לדלק תעשייתי, כך שהעלייה הנוכחית תייקר לנו את ההוצאות באלפי עד עשרות אלפי שקלים בשנה למשפחה ממוצעת".

מחיר הדלק יאמיר הלילה לשיא כל הזמנים ויעמוד על 8 שקלים ו-25 אגורות בשירות עצמי. ההתייקרות במחיר הדלק תעשה בשתי פעימות. בלילה שבין שישי לשבת עלה מחיר ליטר דלק בנזין 95 אוקטן בשירות עצמי ב-7 אגורות, למחיר של 7 שקלים ו-77 אגורות.

הלילה יתייקר הדלק ב-55 אגורות נוספות. עמלת תדלוק במשאבה המיועדת לתדלוק על ידי עובד תחנת התדלוק תעמוד על 17 אגורות לליטר (כולל מע"מ), עלייה של אגורה אחת מהחודש הקודם.