בזק רוצה לעצור את הנטישה

בתקופה בה הציבור נדרש להדק חגורה, להתהדר בשירות טוב זה כבר לא מספיק

זה לא סוד שבזק מאבדת מנויים בקצב מהיר. מדובר במגמה שבאה לידי ביטוי ברבעון האחרון בעקבות החרפת התחרות בשוק, והיא אף צפויה להמשיך ולהתגבר ברבעון השלישי. גם ביטול התשלום עבור הקו הייעודי לאינטרנט (הקו העירום) גורם לנטישת לקוחות.

לפיכך, שיתוף-הפעולה בין בזק ופלאפון ובקרוב גם עם yes הוא לא ממש מפתיע. בתקופה בה הציבור נדרש להדק את החגורה, להתהדר בשירות טוב כבר לא מספיק, במיוחד כאשר המתחרים מציעים חבילות אטרקטיביות במיוחד.

כל עוד בזק איבדה מנויים בקצב נסבל, היא לא נלחצה, אבל כשהיא רואה שהלקוחות מתייאשים ומעדיפים מחיר זול על פני שירות, הדרך היחידה להגיב מבחינתה היא לנסות לייצר שיתופי-פעולה עם החברות-בנות, גם אם האטרקטיביות שלהם נמוכה כלכלית. העיקר לעצור את שטף הנטישה.

ביום חמישי שעבר הגיע מנכ"ל בזק, אבי גבאי, לשיחה במשרד התקשורת. מדובר בשיחות שוטפות שהוא מקיים עם ראשי המשרד, רק שהפעם הנימה הייתה מעט שונה. לנוכח הירידה בביצועים שינה המנכ"ל את הנוסח, ואם עד כה היה מגיע לישיבות חסר ציפיות לחלוטין, כעת הוא ניסה לגייס את ההתקדמות בשוק הסיטונאי (במסגרת השיחות עם פרטנר), כדי ללחוץ על משרד התקשורת להקדים את ההקלות הרגולטוריות להן בזק זקוקה כל-כך.

גבאי ניצל שעת כושר והציג את בזק כחברה שמנסה לקדם את הרפורמה בשוק הסיטונאי ומממשת את רצון משרד התקשורת, בעוד שהמתחרה, הוט, מתנגדת לרפורמה ומסרבת להיכנס למשא-ומתן בנושא עם פרטנר וסלקום.

ניסיון מר עם משרד התקשורת

גבאי יודע שהסיכוי שמשרד התקשורת יסכים להקדים ולתת לבזק את ההקלות עוד לפני שהרפורמה יצאה לדרך הוא נמוך מאוד, אבל גם הוא יודע ש"אין הטיפה חוצבת בסלע מכוח עוצמתה, אלא מכוח התמדתה".

לבזק יש ניסיון מר עם משרד התקשורת, לאחר שזה לא עמד בהבטחות כלפיה במשך שנים. החברה גם חוששת ממצב שבו היא תגיע להסכמות מול פרטנר וסלקום בנוגע לשוק הסיטונאי, אך משרד התקשורת עדיין לא יאפשר לה הקלות רגולטוריות וגם לא יבטל לה את ההפרדה המבנית.

מתוך חוסר האמון הזה פועל עכשיו גבאי, כדי שבעוד כמה חודשים, כאשר יקום סוף-סוף שוק סיטונאי, הוא יוכל להגיד לכחלון: "עשיתי כל מה שרצית. עכשיו תעמוד בהבטחות שלך".