הקבוצה של יצחק מירילשווילי - היחידה במכרז ערוץ המורשת

מדובר בקבוצה של חברת הנדל"ן כיתעים בבעלות יצחק מירילשווילי, בנו של המיליארדר הגיאורגי-יהודי מיכאיל מירילשווילי ■ בראש הקבוצה עומד מוטי שקלאר

קבוצה אחת בלבד ניגשה למכרז על הקמת ערוץ המורשת של מועצת הכבלים והלוויין. בימים האחרונים פג המועד האחרון להגשת ההצעות למכרז, והקבוצה היחידה שהגישה את מועמדותה היא זו של חברת הנדל"ן "כיתעים" בבעלותו של איש העסקים יצחק מירילשווילי, שהוא בנו של המיליארדר הגיאורגי-יהודי מיכאיל מירילשווילי, שנכנס לאחרונה כשותף בחברת הכשרה אנרגיה שבשליטת עופר נמרודי.

בראש הקבוצה עומד מנכ"ל רשות השידור לשעבר, מוטי שקלאר, המשמש כיו"ר הדירקטוריון שלה.

קבוצות אחרות שבחנו את ההשתתפות במכרז החליטו שלא לגשת אליו, ובהן זכיינית ערוץ 2 רשת ו"מקור ראשון" של שלמה בן-צבי. הקבוצה של בן-צבי הייתה זו שזכתה במכרז להפעלת הערוץ לפני כ-5 שנים, אולם בסופו של דבר ניטל ממנה הרישיון, לאחר שלא עמדה במועדים שעליהם הכריזה מועצת הכבלים והלוויין.

ל"גלובס" נודע כי המכרז דרש השקעה של 18 מיליון שקל בשנה בתוכן למשך כעשור והשקעה של 4 מיליון שקל על מנת להשתלב בשירות הטלוויזיה הדיגיטלית, עידן+. על בסיס דרישות אלה הגיעו ב"מקור ראשון" להבנה כי רק לאחר כ-9 שנים יתחיל הערוץ להרוויח.

ערוץ מורשת הינו ערוץ ייעודי המחויב על-פי חוק, והוא אמור להתפרנס מפרסומות. מטרתו לשדר תכנים יהודיים לציבור מסורתי-דתי.

ההחלטה לצאת למכרז החדש התקבלה על-ידי יו"ר מועצת הכבלים והלוויין הקודם, ניצן חן, שמינה את יו"ר מועצת הרשות השנייה לשעבר, נורית דאבוש, ליועצת מיוחדת למכרז.

יש לציין כי העובדה שקבוצה אחת בלבד מתמודדת על הקמת הערוץ, אין משמעותה כי היא בהכרח תזכה במכרז, אם לא תעמוד בדרישות הסף מבחינת תוכן או תוכנית עסקית.

ממשרד התקשורת נמסר, "בהצלחה למועמדים".

תנאי המכרז
 תנאי המכרז