אולמרט מוותר על התנאים וההטבות שלו כרה"מ לשעבר

כך הודיע היום סנגורו לפרקליטות ■ התביעה מתכוונת לבקש מביהמ"ש לקבוע כי יש קלון בעבירת הפרת האמונים בה הורשע אולמרט בפרשת מרכז ההשקעות

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, מוותר על התנאים וההטבות שהוא זכאי לקבלם בהתאם למעמדו כראש ממשלה לשעבר - כך הודיע היום (ג') סנגורו, עו"ד אלי זהר, במכתב לפרקליטות מחוז ירושלים.

הודעתו של זהר באה בתגובה למכתב שהעבירה לו הפרקליטות בימים האחרונים, ושבו נמסר כי בכוונת התביעה לבקש מבית המשפט המחוזי בירושלים לקבוע כי יש קלון בעבירת הפרת האמונים בה הורשע אולמרט בפרשת "מרכז ההשקעות".

זאת, במסגרת הטיעונים לעונש במשפטם של אולמרט ושל מזכירתו לשעבר שולה זקן, שיישמעו מחר (ד'), בעקבות הרשעתו של אולמרט בהפרת אמונים בפרשת מרכז ההשקעות, והרשעתה של זקן בקבלת דבר במירמה בפרשת ראשונטורס.

לגישת הפרקליטות, שנחשפה לראשונה ב"גלובס" לפני כשבועיים, בקשת הקלון רלוונטית לאור ההטבות שלהן זוכה אולמרט מתוקף מעמדו, הטבות שיישללו ממנו אם ביהמ"ש יקבע שיש קלון במעשיו.

לטענת סנגוריו של אולמרט, מאחר שהוא ויתר על התנאים שלהם הוא זכאי כראש ממשלה לשעבר, בקשת הקלון התייתרה למעשה והפרקליטות איננה רשאית להסתמך על נימוק זה כהצדקה לבקשתה מבית המשפט לקבוע שיש קלון בעבירה.

"הרושם הברור העולה מהדברים הוא שהפרקליטות מבקשת להעניש את אולמרט לא על העבירה שבה הורשע, אלא דווקא על העבירות שמהן זוכה", כתב זהר במכתבו, "אין כל עילה או טעם לבקש מבית המשפט לקבוע כי בעבירה בה הורשע אולמרט יש קלון, שהרי אולמרט איננו איש ציבור ולא הציג את מועמדותו לתפקיד ציבורי כלשהו. התירוץ שמצאתם הוא שיש לשלול מאולמרט את התנאים שנקבעו על ידי ועדת הכספים לראש ממשלה לשעבר. מדובר בלוליינות משפטית, חסרת תום לב, המונעת ממניעים זרים".

עו"ד אורי קורב, התובע במשפט אולמרט מפרקליטות מחוז ירושלים, הזדרז להשיב לטענותיו של זהר. "שלילת הטבות מממלאי תפקידים בכירים לשעבר: שר, ראש ממשלה, ונשיא המדינה, לאחר שהורשעו בעבירה שיש עמה קלון, מתחייבת על פי החוק ואינה נתונה לשיקול דעתו של איש. במקרה שלפנינו סברה המדינה, על פי כל המבחנים שנקבעו בפסיקה, כי יש במעשה שבו הורשע הנאשם קלון. מכאן חובתה של המדינה לעתור לקביעת קלון במסגרת גזר הדין. צר לנו על סגנון דבריכם חסר התקדים ועל התכנים חסרי השחר שבמכתבכם".