המסע של צבי יחזקאלי

צבי יחזקאלי, יוצר "אללה אסלאם", הוא אחד המותגים הגדולים שקמו בערוץ 10

"אללה אסלאם", יום ד' 21:00, ערוץ 10

צבי יחזקאלי הוא אחד המותגים הגדולים שנולדו בערוץ 10. אם בודקים במחלקת האקטואליה המרשימה של הערוץ, מתברר שרוב ה"טאלנטים" היו שמות גדולים עוד לפני הקמתו. יחזקאלי, לעומת זאת, פרץ לתודעת הציבור הרחב על גבי הפלטפורמה החדשה.

יחזקאלי הכריזמטי הפך מהר מאוד גם לאחד המסקרנים שבין כתבי הערוץ: כך היה כשהיה רווק חילוני הולל, וכך נשאר כאשר חזר בתשובה והפך לבעל משפחה. חזותו המזרחית, שליטתו בערבית והיכרותו עם מנהגי המוסלמים - הפכו אותו מושלם לתפקיד של עיתונאי מוסווה בתוך הקהילות המוסלמיות הגדולות של אירופה.

דימיון למושאי הסיקור

כדי שיוכל לתעד כהלכה, הוא הציג את עצמו כעיתונאי פלסטיני-מוסלמי, והערב (ד') הוא מביא מבט מרתק מבפנים על הקהילות המוסלמיות ב"אירופה הקלאסית": צרפת, הולנד, אנגליה ועוד.

צפיתי רק בחלקים קצרים ממסעו של יחזקאלי, על כן אוכל להתייחס לא לתכנים ממש, אלא לסקרנות שהיא מעוררת. הסקרנות, שלי לפחות, היא כפולה: גם התופעה החברתית של האיסלאם המתפשט אל תוך אירופה, אבל גם בנוגע לתהליך שעובר על יחזקאלי: באחד הראיונות שהוא מקיים, מספר מוסלמי קיצוני למה אין בו פחד מרשויות החוק. אללה נמצא בתוכו ושומר עליו, גם אם יוגלה, גם אם יישב בכלא, גם אם יהפוך ("אינשאללה", כך הוא מוסיף) לשאהיד.

הלך המחשבה הזה היה יכול להישאר נחלתו הבלעדית של מוסלמי קיצוני, אלמלא התראיינו, בהקרנת הבכורה של הסדרה, בני הזוג יחזקאלי, ובתשובה לשאלה כיצד לא חששו - יחזקאלי לעורו, ואשתו לשלום בעלה - הסבירו השניים כי אלוהים מלווה אותו ושומר עליו בכל אשר יפנה.

מעניין יהיה לראות הערב אם יחזקאלי החביב מבין עד כמה הלך הרוח הזה מקרב אותו אידיאולוגית אל מושאי סיקורו.