יונדאי i30 החדשה - מכוונת במדויק ללקוח הישראלי

יונדאי i30 החדשה עתידה לטלטל את פלח משפחתיות ההאצ'בק: תא הנוסעים נראה עשיר ואיכותי עם צגי נתונים, אורות כחלחלים, דיפוני פלסטיק בשרניים, גג שמש חשמלי, והרבה מרחב פנים לארבעה-חמישה נוסעים

בחודש שעבר הודיעה פיז'ו כי היא מתכוונת לסגור קווי ייצור ולפטר אלפי עובדים. גם מכירות רנו צנחו באוגוסט בכ-21%. לעומת זאת, יונדאי (וחברת הבת שלה קיה) הודיעה באותו חודש כי הגדילה את מכירותיה בשיעור של 31%, וכי עקב ביקוש חריג ל-i30 החדשה היא נאלצת להוסיף משמרת שלישית בקו הייצור בצ'כיה וקו ייצור נוסף בטורקיה.

התגובה לזריית המלח על הפצעים לא איחרה לבוא, ובשבוע שעבר האשימה צרפת את יונדאי כי היא נוקטת בטקטיקה של היצף ואף פנתה לנציבות האיחוד האירופי בנושא.

מלחמת הסחר החדשה מגיעה מאוחר מדי עבור האירופים. יונדאי ניצבת כיום כמו סוס טרויאני בלב השוק האירופי, עם מפעלי ייצור, מרכזי תכנון ופיתוח ומספיק מזומנים כדי להכות את האירופים בבטן הרכה.

יונדאי i30 החדשה היא דוגמה קלאסית. עיצובה החיצוני מכיל שלל אלמנטים שכבר פגשנו בשלל מכוניות אירופיות - מאופל אסטרה ועד פיז'ו 308; אבל איכשהו השעטנז מצליח לקבל אישיות מובחנת משלו, שתופסת את העין ברחוב. תא נוסעים נראה עשיר ואיכותי עם צגי נתונים, אורות כחלחלים, דיפוני פלסטיק בשרניים, גג שמש חשמלי, והרבה מרחב פנים לארבעה-חמישה נוסעים.

עיון קפדני יותר חושף את היעדרם של כמה פרטים שהמתחרות מציעות כסטנדרט, כמו בקרה אלקטרונית על מערכת האקלים ובקרת שיוט. אבל המכונית עדיין משובצת גבוה בדירוג יחס צעצועים-לשקל, שכה חשוב ללקוח הישראלי. גם איכות הייצור מותירה רושם סולידי ומוקפד, אם כי הדלתות מרגישות קלילות ללא התחושה המאסיבית-גרמנית של מתחרות כמו פוקוס, 308 ואסטרה.

על הכביש מתגלה i30 כידידותית. ההיגוי החשמלי, שתגבורו נשלט אלקטרונית על-ידי הנהג, אינו חד ומדויק, אך שומר על קשר הולם בין הנהג לגלגלים הקדמיים. ריסון הגוף בפניות הדוקות מכובד ובולמי הזעזועים סופגים את שיבושי האספלט הישראלי ברכות ובבגרות.

מנוע 1.6 הליטר מתהדר ב-135 כ"ס ובתיבת הילוכים אוטומטית בת 6 מהירויות, אבל מי שמצפה לתחושה ספורטיבית נוסח הונדה יתבדה. המנוע מספק את עיקר הדחף שלו בסל"ד גבוה וקולני והאצה מוחשית בעליות, למשל, דורשת מהנהג לרמוס את דוושת התאוצה ולהתעלם מהווליום. בתנאים פחות תובעניים המנוע והגיר עושים עבודה מכובדת ומספקים שיוט רגוע ושקט במהירויות גבוהות על הכביש המהיר. צריכת הדלק תלויה בסגנון הנהיגה ונהגים כבדי רגל, שגרים בסביבה עתירת עליות, יתקשו לקבל יותר מ-11 ק"מ לליטר.

מחירה של i30 עם מנוע 1.6 ותיבה אוטומטית מתחיל ב-122 אלף שקל וב-125 אלף מקבלים גרסה עם אבזור שופע, כולל חישוקי סגסוגת וגג חשמלי, שחלק מהמתחרים מאירופה ויפן עדיין לא מציעים ברמת המחיר הזו. יש גם גרסת 1.4 ליטר מעניינת מאוד במחיר של 100 אלף שקל. בשורה התחתונה, נראה שהמכונית החדשה מכוונת במדויק ללקוח הישראלי, הפרטי והמוסדי, והיא עתידה לטלטל כהוגן את פלח משפחתיות ההאצ'בק הישראלי.