טוקבקים על כישלון קידוח "מירה": "חצי מהחסכונות הלכו"

כישלון קידוח "מירה" והנפילה במניות הכשרה אנרגיה ומודיעין גורר גל של תגובות בטוקבקים ■ "איזה מזל שלא קניתי", כתב אחד הגולשים

המשקיעים הקטנים (והגדולים) שהשקיעו את כספם במניות מודיעין והכשרה אנרגיה מלקקים היום (ה') את הפצעים בעודם רואים את המניות קורסות, וזאת בעקבות ההודעה הבוקר על כישלון קידוח "מירה". מבט חטוף בטוקבקים מגלה את הסיפור המלא על אותם משקיעים: אלה שלא נכנסו להשקעה ונחלצו מהנפילה, אלה שפעלו לפי חשיפת "גלובס" בחודש שעבר על כך שלא התגלו סימני גז וכמובן אלה שנשארו בפנים וסופגים היום הפסדים כבדים.

"מסכנים, הלך הכסף", הגיב אחד המטקבקים. "איזה מזל שלא קניתי", כותב אחר. טוקבקיסט אחר נזכר בחשיפת "גלובס" והחמיא: "גלובס יצאו גדולים".

חלק מהטוקבקיסטים כתבו תגובות פואטיות למדי, כמו למשל "על השחיטה/חיים נחמן ביאליק", ואחרים מצאו דרך יצירתית להתרעם על הנפילה החדה במניות, כמו למשל מגיב בשם "עבאס" שכתב: "הייתי צריך ללמוד לא להמר". מגיב בשם "יוסף המספר" סיפר לגולשים: "הפסדתי 75% על מניות הנפט-גז בשנתיים. זה חצי מכל חסכונותי (20 שנה עבדתי בשביל זה!) ומכרתי בהפסד, העיקר שנהיה בריאים!".

אך למרות הצלילה במניות, ישנם מגיבים שמסרבים להאמין בכישלון הקידוחים ועדיין מאמינים בעתיד הכשרה אנרגיה ומודיעין. "וזה שמצאו חולות באיכות גבוהה, זה כלום בעינייכם??", כתב אחד הטוקבקיסטים. מגיב אחר בשם "עפר" תלה גם כן תקוות באותן חולות באיכות גבוהה, שלפי הדיווח של מודיעין והכשרה אנרגיה היו רוויים במים: "בזכות זה שמצאו חולות באיכות גבוהה (ציטוט מלשון ההודעה) נשארתי אופטימי!!! אני ממשיך לקנות סחורה. אני בטוח שאם החול באיכות גבוהה הוא יהיה שווה זהב יום אחד".

חלק מהטוקבקיסטים הפנו אצבע מאשימה כלפי היזמים, מעופר נמרודי ועד צחי סולטן. המגיב יצחק כתב לגולשים: "שמתם את הכסף אצל חסרי ניסיון". מגיב אחר התייחס לדבריו של מנכ"ל הכשרה אנרגיה, אוהד מראני, שאמר כי הקידוח לא נכשל, והעניק פרשנות לדבריו: "'לא נכשלנו פשוט לא מצאנו'. איזה כיף היה לדפוק אתכם".

אומרים שאין שמחה כמו שמחה לאיד, והמגיב "שוקי שקל" הוכיח את שמחתו לאיד בתגובה הבאה: "תמשיכו לקדוח עד שתגיעו לסין. שם תמצאו משהו".