אמזון השיקה טאבלט הקינדל פייר החדש - מסך 8.9 אינץ'

קינדל Fire HD יגיע עם מסך בגודל 8.9 אינץ' והעובי שלו יעמוד על 8.9 מ"מ ■ עוד נחשף הקינדל PaperWhite עם תאורה אחורית, רזולוציה גבוהה יותר ומסך חד יותר מהדגמים הישנים ■ מניית אמזון נסחרת סביב שיא כל הזמנים

שבוע עמוס השקות הסתיים היום עם ההכרזה על קוראי הספרים והטאבלטים החדשים של אמזון, לאחר שנוקיה ומוטורולה הספיקו להודיע על סמארטפונים חדשים.

קינדל Fire HD יגיע עם מסך בגודל 8.9 אינץ' שיציע מנגנון של השתקפות נמוכה מהשמש והעובי שלו יעמוד על 8.9 מ"מ. לשם השוואה, המסך בקינדל פייר הבסיסי שכבר נמכר תקופה ארוכה עומד על 7 אינץ'. בנוסף, לטאבלט הזה יש רמקולים סטריאופונים עם התקן של דולבי.

מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, שניהל את ההאירוע, הדגיש מאוד את התקן ה-WiFi הפנימי המשופר של ה-Fire HD, המגיע עם 2 אנטנות בתדר 5 ג'יגה הרץ ולא על תדר 2.4 ג'יגה הרץ כמו במכשירים אחרים. הטכנולוגיה הזו אמורה לשפר את איכות החיבור לאינטרנט של המכשיר. מלבד זה, נפח האחסון ב-Fire HD יעמוד על 16 ג'יגה בגרסה הבסיסית. כמו כן, הטאבלט יגיע עם מצלמת וידיאו קדמית ועם אפליקציית סקייפ מותקנת לניהול שיחות.

אמזון גם גם מציעה עם הטאבלט הזה שירות חדש בשם Time Limits המאפשר להורים להגביל את זמן השימוש של הילדים עם המכשיר. מה שמיוחד, שההורה יכול להחליט שהילד יכול לשחק רק חצי שעה ולצפות בסרטים זמן דומה, אבל הוא יוכל לקרוא ספרים ללא הגבלה.

"הצרכנים הם חכמים, בשנה שעברה יצאו המון טאבלטים מבוססי אנדרואיד ואף אחד לא קנה אותם. למה? בגלל שהם גדאג'טים ואנשים לא רוצים גאדג'טים יותר. הם רוצים מוצר עם שירות שישתפר כל הזמן. קינדל Fire הוא שירות כזה".

דגם הקינדל Fire HD המגיע עם מסך 7 אינץ' יעלה 200 דולר ויצא למכירה ב-14 לספטמבר. הדגם הכולל מסך 8.9 אינץ' יעלה 300 דולר ויגיע ב-20 לנובמבר.

בזוס חשף גם את הקינדל PaperWhite המציע תאורה אחורית במכשיר עם רזולוציה גבוהה יותר ומסך חד יותר מהדגמים הישנים. למרות שיש כאן תאורה, הסוללה מחזיקה במשך חודשיים. העובי של המכשיר עומד 9.1 מ"מ והורדה של ספר נמשכת דקה. הקורא ספרים הזה יצא ב-1 לאוקטובר במחיר של 120 דולר. הדגם עם המודם הסלולרי יעלה 180 דולר

מלבד זה, אמזון הודיעה שמחירו של הדגם הבסיסי של הקינדל ירד מ-79 דולר ל-69 דולר. אמזון הציגה גם דגם חדש של קינדל Fire הכולל עכשיו מעבד חזק יותר המספק 40% מהירות גבוהה יותר מהדגם הקודם וסוללה שתחזיק זמן רב יותר. המחיר עומד על 160 דולר והוא יושק ב-14 לספטמבר.

אמזון גם השיקה שירות הפצה ישיר לקינדל המאפשר ליוצרים להפיץ בחינם את הספרים שלהם ולקבל 70% מהתמלוגים כאשר זכויות היוצרים נשארים אצל הסופר.