אלביט תספק לחיל האוויר מטוסי אימון ב-2.4 מיליארד שקל

שותפות בין אלביט מערכות לתע"א חתמה על פרויקט אספקת המטוסים מול משרד הביטחון ■ חלקה של אלביט מערכות - 420 מיליון דולר ■ קיבלה הזמנת ביניים ומימון בהיקף של 27 מיליון דולר; החוזה צפוי להיחתם בשבועות הקרובים

אלביט מערכות הודיעה היום (ב') כי "תור - אימון טיסה מתקדם", השותפות עם התעשייה האווירית שהוקמה לצורך ביצוע פרויקט מטוס האימון המתקדם של חיל האוויר הישראלי, הגיעה להסכם עם משרד הביטחון לגבי חוזה בהיקף כספי כולל של כ-603 מיליון דולר או כ-2.4 מיליארד שקל. מתוך סכום זה יעמוד חלקה של אלביט מערכות על כ-420 מיליון דולר או כ-1.68 מיליארד שקל באספקת מערכות ושירותים שונים כספק משנה של תור.

החוזה צפוי להיחתם בשבועות הקרובים לאחר השלמת מספר תהליכים פיננסיים. על מנת לאפשר עמידה בלוחות הזמנים של הפרויקט קיבלה "תור" ממשרד הביטחון הזמנה ומימון לתקופת הביניים בסכום של כ-27 מיליון דולר.

בשלב ההקמה של הפרויקט, תקים אלביט מערכות מערך כולל של שירותי אחזקה ותמיכה לוגיסטית מקיפה למטוס האימון החדש, כמו גם מערך אימון קרקעי מתקדם. מערכות האוויוניקה המתקדמות שיסופקו על-ידי אלביט מערכות במסגרת הפרויקט ישפרו את רמת הכשירות של טייסי חיל האוויר בהפעלת הדור העתידי של מטוסי הקרב של חיל האוויר. חלקה של אלביט מערכות בשלב זה של הפרויקט יהיה בהיקף כספי של כ-110 מיליון דולר ויתפרס על פני 3 שנים.

במהלך שלב ההפעלה של הפרויקט, תתחזק אלביט מערכות שירותי לוגיסטיקה למאמן ולמערך המטוסים החדש בהיקף של כ-310 מיליון דולר, שיתפרסו על תקופה של כ-20 שנה.

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל.) אודי שני, ציין כי "הסכם האחזקה עם חברת 'תור' הוא נדבך נוסף בעסקת תמורות ענקית, בהיקף של יותר מ-10 מיליארד שקל עם ממשלת איטליה, שבמרכזה רכש מטוס האימונים הבא של חיל האוויר, וכנגד זאת רכש גומלין של ממשלת איטליה מהתעשיות הביטחוניות הישראליות. העסקה תאפשר לנו גם להחליף את מטוסי הסקייהוק הישנים, ולא פחות חשוב מכך, תזרים מיליארדי שקלים לתעשייה הביטחונית במציאות כלכלית לא פשוטה, ותבטיח את מקום עבודתם של אלפים. השילוב של עסקת התמורות ועסקת האחזקה שנחתמת ל-20 שנים היא הוכחה נוספת לתרומה של מערכת הביטחון ותקציב הביטחון למשק התעסוקתי הכחול לבן".

נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות, יוסי אקרמן, שצפוי לפרוש מתפקידו, מסר כי "אנו גאים ליטול חלק בפרויקט חשוב נוסף של משרד הביטחון וחיל האויר הישראלים. במהלך השנים האחרונות סיפקנו לחיל האוויר מערכות אוויוניקה מתקדמות וכן תשתיות אימון, תחזוקה ולוגיסטיקה".

יורם שמואלי, מנכ"ל משותף בחטיבת כלי טייס באלביט מערכות, אמר כי "פרויקט מטוס האימון מהווה אבן דרך חשובה בפעילותה של חטיבת כלי הטייס ואני מברך ומודה לעובדי החטיבה על תרומתם לזכייה בפרויקט".