מרדוק: ישראל טובה מדי מכדי שמשקיעים יתעלמו ממנה

אומר בכנס על כלכלת ישראל בניו-יורק: הדבר שמייחד את ישראל הוא היצירתיות שלה ■ "אחת מכמה כלכלות בודדות שכלכלתן סובבה סביב המוח האנושי"

איל המדיה רופרט מרדוק, יו"ר ניוז קורפ., שיבח היום (ב') במילים חמות מאוד את כלכלת ישראל ותיאר כיצד חברה ישראלית קטנה, שבה השקיע, נעשתה גורם קריטי באימפריית התקשורת שלו.

בנאום בוועידה על כלכלת ישראל בניו-יורק, בחסות "וול סטריט ג'ורנל", סיפר מרדוק: "לפני 20 שנה חברה שלי השקיעה בחברה קטנה, בדירה קטנה בירושלים. התוצאה, מבחינת ההחזרים ומבחינה טכנולוגית, היא שהחברה הקטנה הזו נעשת גורם קריטי בתאגיד שלי בשנים האחרונות".

"יותר מ-11 מיליארד דולר השקיעו חברות זרות בישראל", אמר מרדוק. "בדרך כלל, חברות משקיעות היכן שהן יקבלו את ההחזרים הגדולים ביותר ומדינת ישראל טובה יותר מכדי שמשקיעים יתעלמו ממנה". הוא הוסיף: "חשבנו שאלוהים בחר ארץ קודש ללא נפט ומשאבים, אך מתברר שבשנים האחרונות דווקא נמצאו בארץ הקודש משאבים בשפע ויש בה עתודות גדולות שדל נפט וגז".

"אבל הדבר שמייחד את ישראל משאר מדינות תבל היא מידת היצירתיות שבה", אמר מרדוק. "הצלחתה נובעת מכך שהיא אחת מהמדינות הבודדות שכלכלתן סובבת סביב המוח האנושי והיא משמשת אור לגויים. צריך לציין שכל ההצלחות של ישראל מתרחשות למרות האיומים שנשקפים לה תמידית".

את דבריו פתח מרדוק דווקא בהצהרה פוליטית, אולי רמז להשמטה הראשונית של ירושלים מהמצע של המפלגה הדמוקרטית: "מה שהיה טוב לדוד המלך טוב בשבילי. לכן, בשבילי ירושלים היא בירת ישראל".

התשואות שבהן זכה מרדוק היה העזות ביותר בהשוואה לתשואות שקיבלו הנואמים אחריו.