"ישראל יקרה לנו" לשופרסל: הורידו את מוצרי יוניליוור מהמדפים

כתבה למנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן: "המסר שלך ליוניליוור צריך להיות: עדיין תרוויחו, אבל פחות - לא ניתן לכם להמשיך לעשוק את הצרכן הישראלי"

תנועת "ישראל יקרה לנו" קוראת לשופרסל להוריד באופן מיידי את מוצרי חברת יוניליוור-תלמה מהמדפים ולהפסיק את רכישת המוצרים מהחברה, עד אשר חברת יוניליוור תבטל את המחירון החדש של החברה שמבטא עליות מחיר של 3%-15% במוצריה. ‏

במכתב ששלחה התנועה אל מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן, נכתב: "בריאיונות שנתת לפני שבוע לכלי התקשורת, הצהרת כי 'מי שלא מתייחס למסרים של המחאה מנותק מהצרכן', וכי 'שופרסל לא תוביל עליית מחירים'. בין המילים הללו לבין תגובתך הרפה בנוגע למחירונים החדשים שהפיצה חברת יוניליור-תלמה קיים פרדוקס, וצצות תהיות. 'ישראל יקרה לנו' ואזרחי ישראל מצפים ממך כי תודיע באופן ברור כי שופרסל לא תאשר עליית מחירים כלשהי של מוצרי חברת יוניליוור-תלמה".‏

עוד נכתב במכתב לאברכהן: "המסר שלך ליוניליוור צריך להיות: עדיין תרוויחו, אבל פחות - לא ניתן לכם להמשיך לעשוק את הצרכן הישראלי במחירים הגבוהים בעשרות ומאות אחוזים מעל המחירים בעולם. אנו מפנים את תשומת-ליבך לדברין של סמנכ"ל אירופה של יוניליוור, מר ז'אן זידרפלד, לעיתון הבריטי 'דיילי טלגרף': 'אנו יודעים להרוויח גם כאשר אנו מוכרים בזול - פשוט שכחנו לעשות זאת'".‏

חברי התנועה מציינים כי החלטת הממשלה להעלות את מחיר הלחם בפיקוח "פרצה את הסכר" ואולם, "עם הממשלה אנו נבוא חשבון בבחירות, אבל נגד יצרנים או רשתות שיווק אשר יעלו מחירים - אנו מצביעים כל שבוע עם הארנק".‏

חברי התנועה גם מבקשים משופרסל למלא את המדפים במוצרים חלופיים של יוניליוור. "אנו מצפים שתעשה שימוש נבון בשטחי המדף שיתפנו כאשר מוצרי יונילוור-תלמה יירדו מהמדף. רק כדוגמה, נציין כי ראוי להקצות שטחי מדף ולתת לצרכן לבחור את 'מילבו' של מנה במקום את 'כריות' של יוניליוור-תלמה, את מאיר בייגל במקום ביגל בייגל של יוניליוור", נכתב.‏

המכתב מופנה במקביל גם אל מנכ"ל רשת מגה, זאב וורמברנד, ואל רמי לוי, מנכ"ל ובעל השליטה ברשת רמי לוי שיווק השקמה. ‏

במכתב מציינים חברי התנועה כי במקביל הם פתחו בקמפיין המבהיר לציבור מהם מוצרי החברה הבין-לאומית יוניליוור. "רבים מאזרחי ישראל אינם יודעים כי יוניליוור העולמית רכשה בעבר את חברת תלמה הישראלית. בטוחנו כי כאשר המידע המלא יוצג בפני הצרכן הישראלי - הוא יידע לבחור מה לא לקנות ויקבל בהבנה את סילוק כלל מוצרי יוניליוור-תלמה מהמדף", נכתב.‏

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988