בשורה לצרכנים: מכוני הכושר לא יוכלו לדרוש התחייבות לשנה

ועדת הכלכלה: מנוי חודשי לא יהיה יקר ממנוי שנתי ביותר מ-10% ■ הולמס פלייס: "ההפרש נמוך מדי"

בשורה לצרכנים: ועדת הכלכלה של הכנסת החליטה כי מכוני הכושר ומועדוני הקאנטרי יחויבו להציע מנויים במתכונת חודשית לצד מנויים לטווח ארוך. ההחלטה תעלה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית לאחר הפגרה. מדובר בהצעת חוק לביטול עסקה לתקופה קצובה.

בדיון טענו נציגי מכוני הכושר כי ההחלטה תגרום להתייקרות של תעריפי המנויים, בעיקר כאשר מדובר על אלה הפועלים בפריפריה ללא תחרות של ממש מסביב, אך הוועדה קבעה כי ההפרש בין המחיר למנוי שנתי ובין מנוי חודשי לא יעלה על 10%.

בשורה נוספת היא שהצרכנים יוכלו לבטל את המנוי בהתראה של 14 יום. לפי ההחלטה, מכון הכושר לא יוכל לגבות קנס יציאה על בקשת הביטול, גם ממי שרכש מנוי שנתי.

במתכונת זו אדם שרכש מנוי שנתי והחליט לבטלו כעבור 5 חודשים, ישלם עבור 5 החודשים את החלק היחסי בהתאם לתעריף החודשי, שאינו גבוה משיעור של 10% ביחס למחיר השנתי.

איך מגיבים המכונים?

* הולמס פלייס: "הרשת לא חיכתה לשינויים בחוק וערכה אותם מבעוד מועד בכך שאפשרה למצטרף להפסיק בכל רגע את המנוי בתנאים שונים והוגנים בשוק. יחד עם זאת, 10% הפרש הוא נמוך מדי, ואנו חושבים ש-15% היו הוגנים יותר וללא ספק היו מונעים עליית מחירים.

"לגבי ההתראה בביטול - בגלל בעיות בירוקרטיות הכוללים טיפול ניירת, היא צריכה להיות חודש קלנדרי ולא 14 יום.

"יש פה מטרה משותפת לא רק להולמס פלייס אלא גם לממשלה, לגרום לאנשים ולעודד אותם לנהל חיים בריאים יותר. אפשרות לביטול בזמן קצר כל-כך יכולה משמעותית לפגוע בכך".

* גרייט שייפ: "הרשת תלמד את התיקון ותפעל על-פיו".

* גם קובי מימון, מנכ"ל רשת הספורטן, רואה בעייתיות במשך התראה לביטול של 14 ימים, אולם אינו צופה התייקרות: "אפשרות ביטול כזו יכולה להיות בעייתית לעסקים בתחום חדרי הכושר ומועדוני הקאנטרי, כיוון שתכנון תזרים המזומנים והפעילויות הוא שנתי. לכאורה הדבר ידרוש ייקור המנוי, ואולם מכיוון שהשוק כיום מאוד תחרותי, להערכתי בעלי עסקים ימנעו מהעלאת מחירים".

לדבריו, הרשת מציעה כיום מגוון מסלולים הכוללים מנויים לתקופות קצרות.