הערכות: נתניהו יכריז בקרוב על הקדמת הבחירות לחורף

על-פי ההערכות, ההחלטה להקדים את הבחירות כבר התקבלה בלשכת רה"מ ■ בשל כך אישור תקציב המדינה לשנת 2013 יידחה עד לאחר הבחירות ■ בלשכה דוחים את הפרסום על מנת לתת פחות זמן ליריבים הפוליטים להתכונן

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צפוי להכריז בשבועות הקרובים על הקדמת הבחירות. במערכת הפוליטית גוברות ההערכות כי בלשכת ראש הממשלה התקבלה ההחלטה לקיים את הבחירות כבר בחורף הקרוב ולהעביר את תקציב המדינה לשנת 2013 רק לאחריהן.

על אף שההחלטה כבר התקבלה בלשכת ראש הממשלה ולא נעשה כל מאמץ להגיע עם השותפות הקואליציוניות על אישור התקציב והגזירות, נראה שנתניהו יעדיף להתעכב עם ההכרזה על בחירות באופן רשמי על מנת לקצר את זמן ההתארגנות של יריביו הפוליטיים. כפי שזה נראה כרגע, עם שובה של הכנסת מפגרת הקיץ באמצע חודש אוקטובר, יצביעו חברי הכנסת על פיזורה בקריאה שניה ושלישית ומערכת הבחירות תתחיל באופן רשמי. הבחירות עמן צפויות להתקיים באמצע פברואר או במרץ.

עם זאת, מאז חודש מאי האחרון, אז כבר היה ברור כי הבחירות מוקדמות לחודש ספטמבר וחברי הכנסת אף הצביעו על כך בקריאה ראשונה, דברים תמיד יכולים להשתנות ברגע האחרון, אולם הפעם ככל הנראה ההחלטה היא גמורה וסופית.

ראש הממשלה בעצמו התייחס אתמול לאפשרות של הקדמת הבחירות במהלך ראיון שהעניק לחדשות ערוץ 2 ובו הוא אמר כי ההחלטה בעניין הזה תתקבל אחרי שהוא יחזור מניו-יורק. במהלך הראיון נתניהו גם דחה את הטענות כי הוא מעלה לכותרות את הנושא האיראני כיוון שנושא זה יכול מאוד לעזור לו בבחירות הקרובות.