קרן נוי משקיעה ב-OPC של חב' לישראל לפי 1.2 מיליארד ש'

‎‎תחזיק בעד 20% ממיזם תחנת הכוח הפרטית של החברה לישראל ■ ההסכם צפוי להיחתם לקראת חודש דצמבר, לאחר בדיקת נאותות‏

‎‎קרן התשתיות נוי תחזיק בעד 20% ממיזם תחנת הכוח הפרטית ‏OPC‏ של החברה לישראל וויאוליה במישור רותם. קרן נוי חתמה על הסכם הבנות שבמסגרתו התחייבה להשקיע עד 250 מיליון שקל תמורת 25% מהון המניות של ‏ICPI‏, חברה נכדה של החברה לישראל המחזיקה ב-80% ממניות ‏‏‏OPC‏. יתרת מניות ‏OPC‏ מוחזקות על ידי דלקיה, זרוע האנרגיה של ויאוליה.

המיזם זכה בזמנו במכרז של המדינה לאספקת חשמל. בתקופה האחרונה השלים את החתימה על הסכמים למכירת מלוא יכולת ייצור החשמל העתידית של התחנה לחברות בקבוצת החברה לישראל ולגופים עסקיים גדולים אחרים, ובהם קניוני עזריאלי. ההשקעה של קרן נוי מגלמת שווי של 1.2 מיליארד שקל ל-‏‏OPC‏, שתהיה תחנת הכוח הפרטית הראשונה בישראל. התחנה בהספק של 440 מגוואט צפויה להתחיל לפעול ברבעון הראשון של 2013.

‏יו"ר קרן נוי, פיני כהן, אמר כי העסקה נמצאת כרגע בבדיקת נאותות, ולאחריה צפוי להיחתם ההסכם, ככל הנראה לקראת חודש דצמבר. קרן נוי, שגייסה עד היום 780 מיליון שקל, רשאית להשקיע עד 20% מהסכום בפרויקט אחד. לכן היא תקים שותפות ייעודית חדשה, בדומה לשותפות שהוקמה לצורך ההשקעה של הקרן בזכיינית כביש 6.

קרן נוי עוסקת בהשקעות בתחומי התשתיות‏ וה‏אנרגיה,‏והיא החלה לפעול במאי 2011. עד כה השקיעה בחברת דרך ארץ (זכיינית כביש 6 - חוצה ישראל), בתחום האנרגיה הסולארית עם ערבה פאוור וסאן ישראל, בפרויקט המטרונית של דן תחבורה בחיפה, ובאחרונה גם בפרויקט עיר הבה"דים שבדרום. ‏‎‎‏