התחזה לחסר כל לקראת גירושים - וחויב לשלם מיליוני שקלים

בעל עסק מצליח, שזמם על גירושים בלי נזק כלכלי, העביר את נכסי החברה שבבעלותו לחברים וסידר לעצמו תלוש משכורת של 9,000 שקל בלבד ■ חוקר פרטי שהפעילה האישה עלה על ההונאה, ובית המשפט פסק לאישה מיליוני שקלים

מיליונר ממרכז הארץ, שבבעלותו חברה גדולה ומשגשגת שמגלגלת מיליוני שקלים בשנה, החליט לאחרונה להתגרש מאשתו, לאחר שנישואיהם עלו על שרטון. אלא שהבעל חשש שהוא ייאלץ להתחלק ברכוש שצבר ובמיליוני השקלים שהרוויח לאורך השנים, ולכן החליט להקדים תרופה למכה.

על-פי החשד, בעל החברה חבר לרואה חשבון ממולח שסייע לו לבצע הונאה במטרה להראות שאין בידיו נכסים. יחד יצרו השניים מצג-שווא, שעל-פיו החברה, שהיתה מוגדרת שלו, הפכה להיות חדלת פירעון, ואילו הוא כעת שכיר העובד למחייתו במשכורת של 9,000 שקל ברוטו בחודש.

המיליונר, בסיוע כמה מחבריו, הבריח את נכסי החברה לחברים ובני משפחה, כדי להראות שהיא ריקה מתוכן. לצורך הוכחת טענותיו, אף ניגש הבעל לבית המשפט להצהיר כי לקח הלוואות רבות כדי לכסות את חובות החברה שמכר לכאורה. לאחר שהכין את הקרקע היטב ותפר לעצמו כיסוי של איש דל-אמצעים, הגיש הבעל לבית הדין הרבני בתל-אביב בקשה להתגרש מאשתו.

האישה, שנדהמה מהמהלך של בעלה, פנתה בבהילות לבית המשפט לענייני משפחה והגישה כתב תביעה נגד בעלה, וזאת במטרה לשמור על זכויותיה הכספיות. אבל גם לשם בעלה הגיע מוכן והגיש כתב הגנה, בו הציג את עצמו כשכיר שמשכורתו החודשית מסתכמת ב-9,000 שקל ברוטו. הבעל הוסיף תלושי משכורת עדכניים ואף הציע, כמחווה של רצון טוב, לשלם לאשתו דמי מזונות זעומים, למכור את דירתם המשותפת ולהתחלק בכספי מכירתה.

האישה, שהתרגלה לחיים במאיון העליון, החליטה שלא להרים ידיים ופנתה לחוקר הפרטי עירד תמיר. החוקר החל להתחקות אחר הבעל והנכסים שהבריח ונדהם לגלות את ההונאה לה שותפים רבים. החוקר חשף את העובדה שהבעל מכר את החברה המשגשגת שלו לאחד מחבריו, ואלה סייעו לו להבריח לחו"ל נכסים במיליוני שקלים.

האישה הגישה לבית המשפט את ממצאי הדוח, וזה הורה לחלק את הנכסים של הבעל ואת מיליוני השקלים שצבר שווה בשווה עם אשתו.