תערוכת ריהוטים: הנחות של עד 30% ודמי חניה גבוהים

על רקע השנה הקשה בענף, מארגני התערוכה דרשו מהמציגים ערבויות בנקאיות

אלפי אנשים מכל שכבות האוכלוסייה והמון פריטי ריהוט - זו תמצית תערוכת ריהוטים בתום יומה הראשון.

"המחאה עשתה את שלה", מספרת ירדן תלמי, מנהלת התערוכה. "כבר בשנה שעברה הצרכנים באו מודעים בהרבה עם פנים לניהול משא-ומתן אגרסיבי, וזו האווירה גם השנה".

אחד המציגים סיפר כי הצרכנים לא מהססים "לחתוך" את הצעות המחיר גם בחצי. "זה מצב לא מציאותי. עסקאות נסגרות בכ-20% פחות, מקסימום 30%".

מוכרת אחרת חידדה: "אווירת הקרנבל שורה גם עלינו, ובאנו לפה במטרה ברורה לסגור עסקאות. הגמישות לסגירת עסקה שאנחנו מקבלים מבעלי הבית בימים אלה גדולים מאשר בימים רגילים".

ואכן, משוטטות בתערוכה נראה כי מבקרים רבים לא באו רק ליהנות מהמזגן. טפסי הזמנה נערמים על שולחנות המוכרים. לפי תלמי, היקף המכירות בימי התערוכה צפוי להגיע ל-200 מיליון שקל.

מציאות יש, תלוי מה מחפשים

ענף הריהוט ידע שנה לא קלה עם סגירה של כמה שחקנים (קיקה, מטבחי דו איט), שהותירו אלפי צרכנים עם עסקאות לא גמורות. איך מתמודדת הנהלת התערוכה עם החשש הטבעי מעסקאות ריהוט, בעיקר כשמסירת הטובין מיועדת לטווח של חודש לפחות?

"כל מי שמציג בתערוכה נדרש להציג בפנינו את מצבו הכלכלי לצד ערבות בנקאית, הרבה לפני שאנחנו בוחנים את הפריטים שבכוונתו להציג. לא נאפשר שתהיינה פאשלות", אומרת תלמי.

לא במקרה מוצבים זה לצד זה מתחרים מאותה הנישה. התחרות מחדדת את הרצון העז לסגור עסקה, וכהרגלה פועלת לטובת הצרכן. במקח על מיטת נוער בין מתחרה אחד למשנהו ניאותו אנשי המכירות להוזיל את המחיר שעל השלט ולהביא אותנו לסגירת עסקה עליה "נסתדר".

אם אתם בכיוון של עודפים או פריטי ריהוט זולים, זה לא המקום בשבילכם. הפריטים בתערוכה הם החדישים ביותר, ורף מחיר בהתאם.

על רבים מהפריטים מוצמדים שלטי "נמכר", כשקניית פריטים מתצוגה היא עסקה לא רעה. הפריטים כאמור הם חדשים ברובם, ואם תסכימו לקבל כורסה עליה חרשו כמה אלפים במהלך השבוע, תשלמו 10%-20% פחות.

60 שקל ל-3 שעות חניה

הכניסה חינם, אולם עלויות נלוות יש ויש. אם הצלחתם לחנות בשטח מרכז הירידים - תשלמו כ-60 שקל ל-3 שעות חניה.

את דוכני המזון בין הביתנים מפעיל זכיין אחד. המחירים: 10 שקלים לבקבוק מים קטן, 12 שקל לשתייה מוגזת, 15 שקל לקפה הפוך, 25 שקל לכריך ומ-35 שקל לארוחה חמה.