בדרך לחילוץ? S&P הורידה את דירוג האג"ח של ספרד

אנליסט: הורדת הדירוג תלחץ על האג"ח של ספרד ותדחוף אותה לעבר בקשת סיוע מהבנק המרכזי האירופי

סוכנות דירוג האשראי S&P הורידה אמש (ד') את דירוג האשראי של ספרד בדרגה אחת לרמה של "-BBB", מה שמשקף דרגה אחת גבוהה מדרגת אג"ח "זבל". זו הפעם השלישית השנה שהסוכנות מורידה את דירוג האג"ח של ספרד, והפעם היא עלולה לדחוף את הכלכלה הרביעית בגודלה באירופה לבקש חילוץ מהאיחוד האירופי.

הורדת הדירוג עלולה להביא לעלייה מחודשת בתשואות האג"ח של ספרד, מה שיחייב אותה בסופו של דבר לבקש סיוע מהבנק המרכזי האירופי, במסגרת תוכנית רכישות האג"ח בטווחים של 1-3 שנים. כידוע, הבנק המרכזי דורש בקשה רשמית לסיוע מצד כל מדינה החפצה ברכישות אג"ח, והוא יכתיב לה תנאים לקבלת הסיוע. ספרד נמנעה עד כה מלעשות זאת.

"ספרד גוררת רגליים ויכול להיות שתהיה תוצאה טובה מהורדת הדירוג הזו כי ספרד עשויה לבוא לשולחן המו"מ מהר יותר, בשל הלחץ הצפוי על אגרות החוב שלה", אמר לרשת CNBC אנליסט בנשיונל בנק באוסטרליה.

המהלך של S&P הפיל את האירו לרמה הנמוכה ביותר מתחילת החודש. האירו נסחר היום סביב 1.285 דולרים. תשואת האג"ח ל-10 שנים של ספרד נסחרות סביב 5.78%, עלייה קלה של 2 נקודות האחוז.

אם כן, הן מודי'ס והן S&P מחזיקות כעת בדירוג אג"ח לספרד הגבוה בדרגה אחת מרמת "זבל", מה שעלול לגרום למשקיעים לדרוש תשואה גבוהה יותר עבור השקעה באג"ח הממשלתיות של ספרד. במהלך החודש תוציא גם מודי'ס עדכון לדירוג שלה לאג"ח ספרד.