תקופת ההקפאה של "מעריב" תעמיק את הגירעון ב-9 מיליון שקל

כך עולה מהבהרה של נאמני החברה לביהמ"ש ■ טוענים: "לצורך מימון תזרים המזומנים של 'מעריב' בתקופת הקפאת ההליכים נדרש מימון של כ-16 מיליון שקל"

תקופת ההקפאה של "מעריב " תעמיק את הגירעון של החברה ב-9 מיליון שקל - כך עולה מהבהרה של נאמני החברה, עורכי הדין ירון ארבל ושלמה נס, לבית המשפט. הנאמנים התבקשו להסביר לבית המשפט המחוזי בתל-אביב מדוע הם זקוקים ל-16 מיליון שקל.

על-פי ההסבר של הנאמנים, "לצורך מימון תזרים המזומנים של קבוצת 'מעריב' בתקופת הקפאת ההליכים נדרש מימון של כ-16 מיליון שקל, וזאת מכיוון שתזרים המזומנים של ההפעלה לוקח בחשבון גם תשלום מקדמה לעובדי הקבוצה".

ל"גלובס" נודע כי ועד עובדי "מעריב" החל בפגישות עם הגורמים שהציעו הצעות לרכישת העיתון. לאור העובדה שהעובדים הם נושים עיקריים של העיתון, הם צפויים להוות גורם מכריע בהחלטתו של הנאמן, שאמור להביא את המלצתו למכירה ביום ראשון הקרוב. הנאמן עצמו הבהיר כי הוא מתייעץ עם העובדים ונותן מקום מיוחד לדעותיהם בהחלטתו.

העובדים ינסו להשפיע על הנאמן לקבל את הצעתו של הגורם שיסכים לקלוט את המספר הגבוה ביותר של עובדים ושיתחייב על שמירת זכויות העובדים. לצד זה, העובדים יבקשו לעמוד על מידת "האתיקה העיתונאית" של הרוכשים ולנסות ולמקסם את הבטחותיהם.

גורם בוועד אמר ל"גלובס" כי למרות התבטאויות על גבי העיתון "מעריב" ושל עיתונאים שונים, העובדים לא יתנגדו למכירת בית הדפוס של העיתון ל"ישראל היום" של שלדון אדלסון.

הנאמן, כמו גם העובדים, הבהירו גם כי עדיפות תינתן למי שיציע לקנות את העיתון כולו, על חלקיו.