לבני מס' 2 של יחימוביץ'?

בשל הפוטנציאל שיש למפלגה כזו, כדאי לגנוז כל שיקול אישי

אחת התשובות האפשריות לשאלה שבכותרת היא: מה פתאום? הרי לבני כבר הייתה ראש המפלגה הגדולה ביותר בישראל. קדימה קיבלה יותר מנדטים מהליכוד בבחירת האחרונות; יותר מכך, אם יחימוביץ מאמינה ברצינות שאפשר לנצח את נתניהו, אז גם את זה לבני עשתה. במאבק בין המפלגות לבני יצאה כמנצחת.

היא הפסידה במאבק בין הגושים. אבל לא נראה שכל זה ישכנע את יחימוביץ' לזוז מעמדתה כמספר אחת. בטח לא כאשר הסקרים מעניקים לה יותר מ-20 מנדטים. הכי טבעי ואנושי שהיא תאמר לעצמה: אני עשיתי את העבודה השחורה של שיקום "העבודה", אז עכשיו אתן למישהי אחרת לקטוף את הפירות? כלומר ההנחה הריאלית בשלב זה צריכה להיות שיחימוביץ' תפנה מקום ללבני - אבל לא את המקום הראשון.

עניין של אגו?

תשובה אפשרית אחרת לכותרת: למה לא? כמובן שיש כאן גם עניין של אגו. מה גם שלבני יכולה להצביע על עבר עשיר שלה בתפקידים ממלכתיים: שרת החוץ, העלייה והקליטה, החקלאות והמשפטים. לעומת יחימוביץ', שחייה המקצועיים התמקדו בעיתונות.

מצב כזה מוביל באופן טבעי לשאלה: מהי האלטרנטיבה? היו דיבורים על מסגרת כלשהי שחיים רמון מכין בשביל לבני (ובשביל עצמו, יש להניח). היה מדובר על כך כאשר אולמרט היה עדיין רלוונטי (כביכול, כי למעשה שובו לא היה מעשי מלכתחילה). היו שפנטזו על הצמד אולמרט-לבני. במצב כזה לא היה לאולמרט קושי עם המקום השני, כי אולמרט הרי היה ראש הממשלה.

מפנטזיה למציאות

עכשיו הגיע הזמן להפסיק לפנטז ולהחליט על בסיס המציאות. מפלגה חדשה? מאוחר מדי, ומיותר מאוד. העבודה של יחימוביץ' היא למעשה מפלגה חדשה, וכמובן גם "יש עתיד". אלה שתי המסגרות הרלוונטיות להצטרפות של לבני. כן, יש גם קדימה. אבל הקיום שלה נראה כעומד לפקוע בבחירות. הצטרפות של לבני לקדימה עלולה רק לפגוע בה, בלי לסייע לקדימה.

אז נשארו, מבחינת לבני, לפיד ויחימוביץ'. יחימוביץ' היא הרצינית מבין השניים, היא יודעת מה היא רוצה, היא יודעת להסביר מה היא רוצה ולאן היא הולכת. לפיד - ובכן, קחו את המהלך האחרון.

עם הקמת מפלגתו הניף לפיד את דגל מעמד הביניים, עכשיו הוא מצרף לצמרת רשימתו אדם שהמיליה שלו, החברתי והמקצועי, הוא טייקונים (יעקב פרי). להיות מספר שתיים של יחימוביץ' זה לא פחיתות כבוד ללבני, מה שאי אפשר לומר לגבי לפיד. ובעיקר - זה רציני. יש בחיבור הזה פוטנציאל אמיתי של מפלגה - אם לא של מפלגת שלטון, הרי כזו שתהיה לה השפעה על המבנה והדרך של הממשלה הבאה. למען המטרה הזאת, ציפי, שווה לגנוז כל שיקול אישי אחר.