אלשיך אישרה את רכישת "מעריב" ע"י שלמה בן-צבי

(עדכון) - זאת בכפוף להסכם הקיבוצי שנחתם הלילה עם בן-צבי ■ הנאמן, ד"ר שלמה נס: "מ-300 עובדים שיועסקו בעיתון הגענו ל-1,420 עובדים בוודאות" ■ "פנינו גם להכשרת היישוב בדבר האפשרות להעמיד מימון להפעלת העיתון"

עסקת שלמה בן-צבי ו"מעריב" בדרך לסגירה: לפני שעה קלה תם הדיון בבית המשפט המחוזי בתל-אביב בדבר עתידו של עיתון "מעריב " ושל עובדיו. השופטת ורדה אלשיך אישרה את העסקה, לפיה עיקר נכסי העיתון יימכרו למו"ל "מקור ראשון" שלמה בן-צבי, ואילו בית הדפוס יימכר ליזם הנדל"ן עמוס מימון. הסכום הכולל של העסקה הוא 145 מיליון שקל.

העסקה אושרה בכפוף להסכם הקיבוצי ההיסטורי שנחתם הלילה בין בן-צבי לבין ועד העובדים לאחר דיונים ממושכים. העובדים גם קיבלו התחייבויות מבן-צבי לקליטת עוד עובדים.

שלמה בן-צבי מסר בתגובה להחלטת בית המשפט: "אני שמח על החלטת בית המשפט ועם זאת מרגיש אחריות ומחויבות - אחריות גדולה לעובדי 'מעריב' שנתנו בי את אמונם, ומחויבות גדולה למאות אלפי המשפחות שגדלו עם 'מעריב' ורוצים לראות את העיתון שלהם שוב כעיתון המשפיע והחשוב במדינת ישראל".

נאמן "מעריב", עו"ד שלמה נס, ציין בפתח הדיון כי "אחד השיקולים המרכזים במשא-ומתן היה העסקת העובדים ולא רק התמורה, וכך התוצאה אחרת - מ-300 עובדים שיועסקו בעיתון הגענו ל-1,420 עובדים בוודאות".

ד"ר נס ציין כי יש לפעול בהקדם כדי לאשר את העסקה מול בן-צבי לטובת העובדים. "מבחינתנו, קיימת דחיפות מאוד גדולה להעביר את ניהול הקבוצה כמה שיותר מהר לקבוצת בן-צבי, והשאיפה שלנו היא לקראת סוף אוקטובר. אנחנו תקווה שבית המשפט יביע את רצונו בעניין זה לממונה על ההגבלים העסקיים, כדי שנוכל לקבל כמה שיותר מהר את אישורו ולהעביר את הניהול לקבוצת בן-צבי. קשה מאוד להחזיק את המערכת חיה וקיימת במצב הנוכחי".

באשר לחברת ההפצה של העיתון, ציין נס כי "היא תישאר כחברה נפרדת ובזמן מסוים תהיה תחת הקפאת ההליכים, במטרה למכור אותה בנפרד כאשר הקופה לא נגרעת מהפעלה זו. המשקיע חתם שהוא יעבוד עם חברת ההפצה במשך שנתיים. בעניין זה, בגלל שזה דורש סגירה משפטית, נגיש בקשה מתאימה בעוד מספר ימים".

נס ציין גם את ההיענות שקיבל מצד הכשרת היישוב ועופר נמרודי באשר למצבו של העיתון. לדבריו, "פנינו גם לבעלת המניות השנייה, הכשרת היישוב, בדבר האפשרות להעמיד מימון להפעלת העיתון. קיבלנו הבוקר מכתב שלפי טענתם קבוצת 'מעריב' משתמשת בנכסים שונים של הכשרת היישוב, ועדיין לא שילמנו להם דמי שכירות, ולכן זה מעין העמדת אשראי. הם גם אמרו לנציגי העובדים שהם ישקלו בעתיד אפשרות להעמיד כספים נוספים להשלמת הפרשות לעובדים או משהו דומה לזה".

התייחסות זו הכעיסה את השופטת אלשיך, ששאלה: "הם עושים טובה למישהו? אם נגלה שהם לא העבירו הפרשות לעובדים כדין, זה חמור מאוד".

משא-ומתן אינטנסיבי

אתמול (ב') דיווחנו כי בתום הליך משא-ומתן מורכב ואינטנסיבי, נאמן "מעריב ", ד"ר שלמה נס, המליץ לבית המשפט למכור את עיקר נכסי העיתון למו"ל העיתון "מקור ראשון", שלמה בן-צבי, ואת בית הדפוס ליזם הנדל"ן עמוס מימון. הסכום הכולל של העסקה הוא 145 מיליון שקל.

אם יאשר בית המשפט היום את הצעת הנאמנים שלמה נס וירון ארבל, תשלם קבוצת מימון 65 מיליון שקל תמורת בית הדפוס, וקבוצת בן-צבי תשלם עד 80 מיליון שקל בעבור פעילות העיתון, המגזינים ואתר האינטרנט וכן עבור רכישת חובות החייבים של "מעריב".

מבנה העסקה של בן-צבי מבוסס על תשלום שייפרש בתשלומים, וחלק עיקרי בו יבוסס על עמידה בהבטחה לגביית חובות "מעריב".

על-פי הנאמנים, קבוצת "מעריב" תימכר כעסק חי ופעיל. כמו כן גובש הסכם עבודה בין בן-צבי למציע רכישת בית הדפוס, עמוס מימון, להמשך העסקת עובדי הדפוס.

הנאמנים ימשיכו לחקור

הנאמנים ממשיכים בינתיים בחקירתם באשר לכספי ההפרשות האבודים של עובדי "מעריב".

"ההסדר הנוכחי אינו כולל פטור לבעלי השליטה הקודמים או מניעה כלשהי מעריכת חקירות, במקרה שמתגלה טעם לכך - ואף נקיטת הליכים אחרים המוכרים בדין", קבעה השופטת אלשיך.

בהחלטתה לאשר את המלצת הנאמנים כתבה אלשיך: "צמד ההצעות המשלימות זו את זו שבפניי נראות בבירור כהצעה הגבוהה ביותר שקיימת בפועל. הן מכוונות לשמר את העיתון ככלי תקשורת פעיל במדינה, שכפי שהערתי בהחלטתי הראשונה אינה משופעת בתקשורת חופשית".