MY THINGS תתאים לכם מודעה ממוקדת

החברה שעוקבת אחרי לקוחות שהתעניינו במוצר ומציעה להם פרסומות מפולחות כבר משתפת פעולה עם אדידס ו-KLM

אתם גולשים באינטרנט ומחפשים דיל לחופשה חלומית. אתם נכנסים לאתר אבל נוטשים אותו מבלי להזמין כרטיסים משום שהתנאים לא מספיק אטרקטיביים או שהחלטתם להתייעץ עם בן או בת הזוג.

על פניו, חברת הנופש הפסידה לקוח, שהיה עשוי לבצע רכישה עם עוד שכנוע קל. למשבצת הזו נכנסת myThings שמאפשרת פרסום ממוקד ומותאם אישית שמלווה את הגולש ומנסה - בכל זאת - למכור לו חבילת נופש באתרים הבאים שבהם יבקר.

"הרעיון הוא ללוות את הגולש בשבועיים אחרי שביקר באתר עם מסרים שונים כדי שיקנה את המוצר שבו התעניין מלכתחילה", מסביר בני ארבל, מנכ"ל ומייסד-שותף של myThings, את הפתרון של החברה שמתמקד בפרסום מבוסס תוצאות (Performance). "אנחנו רוצים להשאיר את המותג במודעות של הצרכן".

החברה הוקמה ב-2005 ובשנה שעברה הפכה לרווחית, כשלדברי ארבל היא רושמת הכנסות של עשרות מיליוני דולרים בשנה. החברה מתעסקת בפרסום ממוקד (Retargeting). מדובר בניסיון להתאים פרסומות לחיפוש שביצעו גולשים או לאתרים שבהם ביקרו.

ישנם לא מעט שחקנים בשוק הזה, אולם לדברי ארבל המתחרות בוחנות רק ממד אחד - באיזה שלב הלקוח עזב את האתר (עמוד בית, עגלת קניות וכו'). "אנחנו לוקחים הרבה מאוד ממדים כמו כמה זמן אחרי תחילת הביקור הגולש עזב וכו'. בחברות רגילות יש ממוצע של שבעה סגמנטים שנבדקים לעומת כ-100 אצלנו". המתחרה הגדולה של myThings היא חברת Criteo הצרפתית, שהיא השחקן המוביל בעולם בתחום. "הם בעיקר שחקן של CPC (תשלום פר קליק) בעוד אנחנו מתעסקים בפרסום מבוסס תוצאות, כך שהלקוחות משלמים רק כשיש תוצאה בפועל", מסביר ארבל.

על אף שהמסחר המקוון באינטרנט קיים כבר שנים רבות, נראה שלא מספיק גולשים רוכשים שם בסופו של דבר. "99% מהצרכנים באינטרנט לא קונים בסוף. הם עושים מחקר, משווים מחירים, בודקים מתחרים ומחפשים. רק 1% קונה בסופו של דבר וגם זה רק אחרי חמישה ביקורים בממוצע", אומר ארבל.

לדבריו, "50% מהעסקאות ש-myThings תורמת להן נסגרות אוף ליין, משמע בחנויות פיזיות". החברה מתכננת להשיק בקרוב מוצר שייתן מענה לנושא.

אחד התחומים שצוברים תאוצה בתקופה האחרונה הוא רכישות ממכשירים ניידים, אך ארבל מציין כי רוב המשתמשים עושים בסמארטפון שימוש בעיקר כדי לחפש מידע.

מי שבכל זאת מבצע רכישות ממכשיר נייד עושה זאת לרוב דרך האייפד. "13% ממכירות הלקוחות שלנו מגיעים מהמובייל, כש-50% מתוכן מהאייפד. אם נוריד את האייפד ונתמקד רק בסלולר, סך המכירות יירד ל-5%-6%", הוא אומר.

500 לקוחות

הפרסומות של myThings, שעובדת עם רשתות הפרסום המובילות, לא רק מותאמות אישית למוצרים שהגולש חיפש, אלא גם מותאמות לצורכיהם של המפרסמים מבחינת גודל, צבע וכו'.

ל-myThings יש 500 לקוחות מפורסמים, בהם חברות כמו אדידס, KLM, מקאפי ועוד. החברה נכנסה השנה לשווקים חדשים ובראשם ארה"ב ויפן, לצד אמריקה הלטינית.