כלכלת ארה"ב צמחה ברבעון השלישי מהר מהצפוי - 2%

על פי הערכה ראשונית, התמ"ג האמריקני צמח ברבעון השלישי ב-2% ■ מדובר בנתון הכלכלי הכולל האחרון לפני הבחירות בארה"ב ■ להערכת האנליסטים התמ"ג היה צפוי לעלות ב-1.7% בלבד, לאחר 1.3% ברבעון השני

הכלכלה האמריקנית צמחה ברבעון השלישי של 2012 ב-2%, כשהיא מגובה על ידי צריכה חזקה יותר ובנייה מחודשת בשוק הנדל"ן, כך עולה מהערכה ראשונית של הממשל שפורסמה היום (ו').

להערכת האנליסטים התמ"ג האמריקני היה צפוי לעלות ב-1.7% בלבד, לאחר שברבעון השני צמחה הכלכלה האמריקנית ב-1.3% (הצפי אז עמד על 1.7%). ברבעון הראשון עמדה הצמיחה על שיעור של 1.9%.

הוצאות הצרכנים, הנתון המשפיע ביותר על התמ"ג, עלה ברבעון ב-2%, לעומת 1.5% ברבעון השני, מה שמסביר את הנתון החזק יחסית. המכירות הסופיות התקדמו ב-2.1% לעומת 1.7%. הוצאות הממשלה זינקו בשיעור של 3.7% - העלייה החדה ביותר מאז אמצע 2009 - ככל הנראה בשל הוצאות רבות על צרכי הצבא. השקעות נדל"ן קפצו ב-14.4%.

עם זאת, על הצמיחה הקשתה מעט הירידה בייצוא ב-0.2% - לראשונה מזה יותר משלוש שנים.

מדובר בנתון כלכלי רציני אחרון לפני שאזרחי ארה"ב יגשו אל הקלפיות על מנת לבחור את הנשיא המועדף עליהם, מיט רומני או ברק אובמה. עבור אובמה, נראה כי הנתון עשוי לשפר את מעמדו, לאחר שגם נתוני התעסוקה האחרונים הצביעו על שיפור בשוק העבודה, כאשר שיעור האבטלה ירד מתחת ל-8% לראשונה מאז נכנס לבית הלבן בינואר 2009.