ADP חתכה את נתון יצירת המשרות בספטמבר ל-88.2 אלף

החברה שעורכת את סקר יצירת המשרות החודשי בסקטור הפרטי, המקדים לדוח התעסוקה הממשלתי, שינתה את שיטת החישוב וכתוצאה מכך עדכנה מטה את הנתון של ספטמבר ■ הנתון המקורי עמד על 162 אלף משרות

חברת ADP העורכת את הסקר המקדים הבוחן את השינוי במספר המשרות שנוספו לסקטור הפרטי (ללא מגזר החקלאות) שינתה את שיטת החישוב באמצעותה היא עורכת את הסקר וכתוצאה מכך עדכנה מטה את מספר המשרות שנוצרו בחודש ספטמבר.

לפי החישוב החדש, סקר ה-ADP לחודש ספטמבר, שפורסם מוקדם יותר החודש, עודכן מטה לרמה של 88.2 אלף משרות, הרבה מתחת לנתון המקורי שעמד על 162 אלף משרות.

אז מה הגורם לשינוי הדרסטי? החברה נכנסה לשותפות עם מחלקת המחקר של חברת דירוג האשראי מודי'ס, ובעקבות כך התקבלה החלטה משותפת על שינוי שיטת החישוב של יצירת המשרות.

ההודעה היכתה בתדהמה את וול סטריט, בייחוד לאור העבודה שמחר (ה') יפורסם סקר ה-ADP לאוקטובר, שצפוי להצביע על יצירה של כ-138 אלף משרות. הסקר הוא מעין "קדימון" לדוח התעסוקה שיפורסם ביום שישי, וצפוי להצביע על יצירה של 123 אלף משרות באוקטובר. אולם, לאור שינוי שיטת החישוב רבים שואלים את עצמם כעת האם יש לצפות למספרים נמוכים יותר? האם שוק התעסוקה באמת מתאושש?

אומנם מודי'ס ו-ADP הודיעו מוקדם יותר החודש כי שיתוף הפעולה ביניהן יסייע להן לפרסם נתון מדוייק יותר הקרוב לנתון שמפרסמת לשכת העבודה הממשלתית, אך החברה זכתה לביקורת רבה על כך שנתוניה אינם מדוייקים ולא עולים בקנה אחד עם הנתונים הממשלתיים.