סוף סוף

רק אחרי עשור, מיקרוסופט השיקה בישראל את האקס בוקס 360

שבע שנים עברו מאז מיקרוסופט הכריזה על קונסולת המשחקים שלה אקס בוקס 360 בעולם. שבע שנים בהן מיקרוסופט התעלמה מצרכני הגיימינג הישראליים והשאירה אותם לחברה אחת - סוני, שמכרה כאן בהתמדה את כל קונסולות הפלייסטיישן ואפילו התאימה את חנות האונליין שלה למכירת תוכן גם במטבע שקלי.

הייבואנית ישפאר הייתה היחידה בשוק המקומי שייצגה יצרנית קונסולות משחקים, בעוד שמיקרוסופט ונינטנדו הגיעו לארץ על-ידי יבואנים פרטיים, שזיהו את הצורך הזה בשוק.
למיקרוסופט לקח יותר מעשר שנים להבין שגם שחקני הגיימינג הישראליים מעוניינים לרכוש קונסולה שמקבלת ייבוא רשמי, הכוללת אחריות מקורית, אופציה לרכישה בחנות האונליין מבלי להמציא כתובת מגורים פיקטיבית בארה"ב ולהשיג כרטיס אשראי בינלאומי.

במשך עשור מיקרוסופט מנעה מהצרכנים הישראליים את הכניסה לחגיגת הגיימינג שלה, למרות שהיא מחזיקה כאן מרכז מחקר ופיתוח, למרות שהיא דואגת בצורה שראויה להערכה רבה לעברית במערכות ההפעלה ולמרות שאביזר קינקט (מצלמה תנועה לתפעול אקס בוקס 360) פותח על-ידי חברה ישראלית.

להגנתה של מיקרוסופט, אפשר להגיד ששוק המשחקים הישראלי הוא כנראה לא המציאה הכי גדולה שיש. חנויות מוכרת ללא בושה קונסולת פרוצות, המאפשרות להריץ משחקים פיראטיים, צרכנים לא מוכנים להשקיע יותר מדי כסף בקניית כותרים והתדמית של כל התחום הזה, שבשונה מהעולם, גיימרים הם רק ילדים (נתון שרחוק מהמציאות).

בניגוד לסוני, שלא השקיעה כאן יותר מדי כסף בפרסום, שיווק וחינוך השוק בתחום הגיימינג (דבר שאפשר להבין, עקב הכנסות נמוכות ממכירות משחקים בארץ), היינו מצפים שמיקרוסופט שמשקיעה עכשיו סכומי כסף לא מבוטלים בקמפיין שיווקי רחב היקף על שלטי חוצות, טלוויזיה ואינטרנט לקידום מערכת ההפעלה שלה חלונות 8, תשקיע קצת כסף בפרסום האקס בוקס.

מיקרוסופט תרוויח מזה תדמית של חברה שנוגעת בצרכנים בכל הנקודות החשובות להם: מחשב, טאבלטים, סמארטפונים, גיימינג וטלוויזיה ואנחנו נרגיש, שהנה, גם בתחום הזה אנחנו אולי מתחילים להתקרב לאירופה וארה"ב.