מסתמן: דואר ישראל יפסול את מכרז הפרסום

הסיבה לפסילה היא שינויים פרסונליים בוועדת המכרזים של הדואר ■ גליקמן-נטלר-סמסונוב וזרמון DDB הם היחידים שבחרו להתמודד על התקציב

חצי שנה לאחר שלב המצגות, נראה כי בדואר ישראל החליטו לפסול את המכרז על תקציב הפרסום - כך נודע ל"גלובס". נראה כי הסיבה לפסילה המסתמנת היא שינויים פרסונליים בוועדת המכרזים, שהתרחשו בתקופה שבין פרסום המכרז ועד עתה.

על התקציב התמודדו למעשה שני משרדי פרסום בלבד: גליקמן-נטלר-סמסונוב, שמטפל בתקציב ב-5 השנים האחרונות, וזרמון DDB.

רשות הדואר יצאה למכרז ללא שיקול-דעת עצמאי, שכן היא כפופה לחוק חובת המכרזים שאליו כפופים כל משרדי הממשלה. לכן יש להניח כי בקרוב צפוי להתפרסם מכרז חדש.

המכרז יצא לדרך לפני כחצי שנה. תנאי הסף שפורסמו קבעו כי יוכלו להשתתף בו רק משרדים שהיקף הפרסום שלהם עמד על מינימום של 80 מיליון דולר במחירי מחירון בשנת 2011 ומקסימום של 180 מיליון דולר. המשמעות הייתה שמשרדי הפרסום הגדולים ביותר - מקאן-אריקסון, אדלר-חומסקי, באומן-בר-ריבנאי וגיתם BBDO - לא יוכלו להתמודד על התקציב.

בהמשך החליטו רוב המשרדים העומדים בתנאי הסף שלא לקחת בו חלק. בין המשרדים שנמנעו מלגשת היו ברוקנר-נטע-יער, דרורי-שלומי-שקד, רגב-קויצקי, ראובני-פרידן, גלר-נסיס ו-JWT ישראל.

היחידים שבחרו להתמודד היו גליקמן-נטלר-סמסונוב, זרמון DDB ויהושע TBWA. בסופו של דבר החליט גם משרד הפרסום יהושע TBWA שלא לקחת חלק בהתמודדות ופרש מהמכרז.

בדואר לא נבהלו מהמכרז דליל המשתתפים, הותירו את ההתמודדות על כנה והמשיכו בתהליך. אך כשהגיע שלב ההכרעה, נעצרו הדברים לפרק זמן ארוך.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של דואר ישראל עמד ב-2011 על 6.4 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כ-2 מיליון דולר במחירים ריאליים. מדובר בירידה משמעותית לעומת שנים קודמות. מתחילת השנה פרסם הדואר בהיקף של 5.5 מיליון דולר במחירי מחירון.

תקציב הפרסום של הדואר
 תקציב הפרסום של הדואר